همشهری آنلاین: بنابر گزارش جدید " هاوارد بیزینس"، دلیل آن که بسیاری از افرد با وجود برخورداری از حقوق و مزایای عالی شغلی از شغل خود ناراضی‌اند یا دچار بیماری‌های روحی می‌شوند، احساس تنهایی و انزوا در محیط کار است.

Employment

به گزارش ایسنا، هاوارد بیزینس در نظرسنجی از ۱۶۰۰ شاغل در بخش‌های مختلف دریافته است صنایع مهندسی و کارهای تحقیقاتی در صدر ریسک در انزوا قرار دادن کارکنان خود هستند. پیش از این نظرسنجی نیز دانشگاه "برکلی" اعلام کرده بود حدود نیمی از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی دارای درجاتی از افسردگی هستند.

ویوک مورتی- جراح آمریکایی - که از اعضای تیم تحقیقاتی هاوارد بیزینس بوده است گفت حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها در محیط کار احساس تنهایی می‌کنند و نادیده گرفتن این مساله عواقب جدی خواهد داشت. وی گفت اثر احساس تنهایی و بیگانگی با محیط کار بر روی طول عمر انسان‌ها معادل کشیدن ۱۵ نخ سیگار در روز است اما ما آن طور که با دخانیات مبارزه می‌کنیم به ایجاد محیط مطلوب کاری برای کارکنان توجه نداریم.

برای بسیاری از شاغلان این احساس تنهایی به دلیل احساس کمبود حمایت از جانب کارفرمایان است و برای حل این مشکل متخصصان پیشنهاد می‌کنند کارفرمایان هر از گاهی اقدام به برگزاری جشن‌هایی برای قدردانی از کار تیمی برای رسیدن به هدف واحد سازمان كنند. نتایج این تحقیقات دریافته است در صورتی که کارکنان احساس کنند با کارفرمایان خود دارای مفاهیم مشترکی هستند، احتمال ترک کار توسط فرد تا ۲۴ درصد کاهش می‌یابد.

هاوارد بیزینس در ادامه اعلام کرده است امروزه مشاغلی نظیر مددکار اجتماعی، بازاریابی و فروش که ارتباط بیشتری با جامعه دارند دارای کمترین میزان شاغلانی هستند که در محیط کاری احساس انزوا می‌کنند.

کد خبر 401834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha