سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خبرگزاری یونهاپ سه‌شنبه ۱۴ فروردین گزارش داد، قرار است صدور حکم زندان برای رئیس جمهور سابق کره جنوبی که به فساد متهم شده به صورت زنده از تلویزیون این کشور پخش شود.

 پارک گئون هه، ۶۶ ساله و رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی از مارس ۲۰۱۷ و در پی چندین ماه تظاهرات خیابانی از سمتش کناره‌گیری کرد.

او مدت یک سال است که در بازداشت پلیس به سر می‌برد و علتش هم رسوایی فساد گسترده بود.

دادگاه منطقه‌ای مرکزی سئول اعلام کرده که اجازه داده تا روند صدور رای و اعلام حکم علیه رئیس‌جمهور سابق این کشور که قرار است جمعه بعداز ظهر (17 فروردين) اعلام شود، به صورت زنده از تلویزیون کره جنوبی پخش شود و علت این کار تمایل گسترده مردم این کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌دادستان‌های کره جنوبی خواستار حبس ۳۰ ساله برای او و پرداخت ۱۱۰ میلیون دلار غرامت شده و گفته‌اند که پارك گئون هه باید مسئولیت این رسوایی را برعهده بگیرد.

پارک گئون هه به تبانی با یکی از مشاوران سری خود و دوست دیرینه‌اش به نام "چویی سون سیل" متهم شده که این فرد هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

هنوز مشخص نیست آیا پارک گئون هه در جلسه روز جمعه دادگاه حاضر می‌شود یا خیر، چون از زمان تمدید بازداشتش در اکتبر گذشته میلادی این روند را بایکوت کرده است.

کد خبر 401872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha