همشهری آنلاین: رییس انجمن سینماداران اعلام کرد سینماداران برای اجرای طرح نیم‌بها شدن قیمت بلیت سینماها در ۲ روز هفته حق انتخاب دارند.

سینما

به گزارش مهر؛ محمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح فروش بلیت نیم‌بهای سینماها در ۲ روز هفته گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت بلیت سینماها این است که هزینه سینماداری در کشور بسیار گران است و به همین دلیل انجمن سینماداران درخواست داد تا همه سینماها با افزایش قیمت بلیت روبه رو شوند و فقط مختص پردیس‌ها نباشد زیرا هزینه جاری در همه سینماها یکسان است.

وی تاکید کرد: برای جبران هزینه‌های نگهداری سینما و ارایه سرویس خوب به مخاطبان نیازمند افزایش قیمت بلیت سینماها بودیم و البته در کنار آن پیشنهاد دادیم برای جبران افزایش قیمت بلیت سینماها و ایجاد شرایط مناسب برای همه اقشار مختلف جامعه ۲ روز در هفته بلیت نیم بها در نظر گرفته شود.

رییس انجمن سینماداران خبر داد: سینماهایی که تمایل دارند می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند و در هفته ۲ روز را به فروش نیم بهای بلیت اختصاص دهند. البته این طرح قرار است به زودی به شورای صنفی نمایش ارایه شود و با درخواست سینماداران مورد تایید قرار گیرد.

قاصداشرفی با اشاره به اینکه این طرح طی سال‌های گذشته در سینماهای مختلفی اجرا می شد، گفت: امسال نیز اجرای طرح نیم بهای بلیت سینما برعهده مدیران سینماها قرار گرفته است تا بین یک یا ۲ روز در هفته برای فروش بلیت نیم بها انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: در جلسه با رییس سازمان سینمایی برای تدوین آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش، این طرح مطرح و قرار شد در نهایت با همراهی شورای صنفی نمایش مورد بررسی قرار گیرد. به هر حال اجرای این طرح می تواند به نفع سینما و مخاطبانش باشد.

رییس انجمن سینماداران در پاسخ به این پرسش که اگر مخاطب از پس افزایش قیمت بلیت سینما برنمی‌آید چرا قیمت مناسب تری برای بلیت سینماها در نظر گرفته نشده است، بیان کرد: معتقدم تنها کالای فرهنگی که از بهای کمی برخوردار است، سینما است. نسبت هزینه تولید یک فیلم و نگهداری از سالن سینما به قیمت بلیت قابل مقایسه نیست. باید بالانس بین قیمت بلیت سینما و هزینه تولید حفظ و در کنار آن شرایطی برای جذب مخاطب فراهم شود.

وی ادامه داد: طی سال های  گذشته بلیت سینماها به گونه ای قیمت گذاری شده که سینماداران تنها توانسته اند از پس هزینه سالن هایشان برآیند ولی باز هم آنها سینماها را سرپا نگه می‌دارند و این شرایط باید حفظ شود.

قاصداشرفی در پایان گفت: مساله دیگر این است که در روزهای نیم بها مخاطبان کمتر به سینما مراجعه می کنند و این طرح بیشتر برای افراد کم درآمد جامعه و استفاده آنها از سینما اجرایی می شود.

کد خبر 401890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha