همشهری آنلاین: شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در گفت‌و‌گوی تلفنی با یکی از حکام عرب خلیج فارس به او هشدار داده در صورت خروج آمریکا از منطقه آنها دو هفته هم نمی‌توانند در جایگاهی که هستند باقی بمانند.

ترامپ بن سلمان

به گزارش سی ان ان، در دیدار روز سه‌شنبه (14 فروردين) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تیم امنیتی ملی این کشور که در خصوص خروج نیروهای این کشور از سوریه انجام شد، رئیس جمهوری آمریکا خواستار پایان ماموریت نیروهای آمریکایی علیه داعش در خاک سوریه طی 6 ماه شده است.

بنابر این گزارش دونالد ترامپ در خصوص حجم هزینه‌های مالی که بر آمریکا در منطقه تحمیل شده ابراز ناخرسندی کرده است.

ترامپ در این نشست در خصوص این که چرا سایر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای ثروتمند خلیج فارس کمک مالی نمی‌کنند، سوال کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این نشست و نیز در دیگر گفت‌وگوهای شخصی خود با مقامات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی و امارات به دلیل عدم ارائه منابع کافی برای مبارزه با داعش در سوریه حمله کرده و گفته است: حکام ثروتمند این کشورها در صورت خروج آمریکا از منطقه مجبور خواهند شد تا با هواپیماهای شخصی و زندگی مجلل خود خداحافظی کنند.

بنابر گزارش سی ان ان به نقل از منابع آگاه، دونالد ترامپ افزوده است: بدون ما شما دو هفته هم نمی‌توانید در جایگاهی هستید باقی بمانید و آن وقت باید (به جای هواپیماهای شخصی خود) با هواپیماهای عادی پرواز کنید.

سی ان ان افزوده است: در نشست رئیس جمهوری آمریکا و تیم امنیت ملی این کشور، دونالد ترامپ ابراز خوشبینی کرده که کشورهای حاشیه خلیج فارس پول بیشتری به منظور موفقیت تلاش‌ها برای برقراری ثبات در سوریه پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی چهار میلیارد دلار برای این کار هزینه خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پیش تر بر بازگشت نیروهای نظامی کشورش از سوریه تاکید کرده و گفته بود که ریاض در صورت تمایل به ادامه حضور نیروهای آمریکا در سوریه، باید هزینه آن را بپردازد.

وی اولویت نخست واشنگتن را در سوریه، خلاصی از شر داعش دانسته و مدعی شده که ایالات متحده به موفقیت‌های نظامی زیادی علیه داعش دست یافته است. این کشور اکنون حدود دو هزار نظامی در سوریه مستقر کرده است.

کد خبر 402041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha