جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۷ فروردین در تهران به امامت آیت‌الله احمد خاتمی اقامه شد

احمد خاتمی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به "اراجیف‌های جوانک نپخته سعودی" اشاره کرد و گفت: لکه ننگ به رسمیت ننشناختن موجودیت رژیم صهیونیستی جدیدا اعلان شده است اما عربستان چند دهه است که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی سه بار به غزه حمله کرده و همچنین در حمله به لبنان با تشویق و پول عربستان اقدام کرده است، افزود: آنچه در دو دهه به صورت مخفیانه انجام می‌دادند امروز علنی و رسمی بیان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید رژیم صهیونیستی در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود، بندهای کیفرخواست این محاکمه را تشریح کرد و گفت: رژیم عربستان پایه‌گذار تمام گروه‌های تروریستی تکفیری است و هر جایی در عالم ترور، انفجار و عملیات انتحاری صورت می‌گیرد یک طرف آن پول و مدیریت این قارون منطقه وجود دارد و دست‌شان به خون انسان‌های بیگناه آلوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در بند دیگر کیفرخواست علیه رژیم عربستان باید به جنایات یمن به عنوان لکه ننگ ابدی آنها اشاره شود، تصریح کرد: چهار سال است که یمن را ویران کرده‌اند و 10 هزار نفر را کشته‌اند و اخیرا به آوارگان و بی‌پناهان حمله می‌کنند و این به اصطلاح ولیعهد در خط مقدم این جنایات است که باید تقاص بکشد.

خاتمی با تاکید بر اینکه رژیم عربستان در تمام جنایات رژیم صهیونیستی نقش دارد، به فضولی‌های رژیم عربستان در دیگر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این رژیم 100 میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق خرج کرده است و نشست‌های مخفیانه سعودی سوری برگزار کرده و به مقامات سوری گفته است اگر از حمایت ایران و حزب‌الله دست بردارند به آنها برای ساخت سوریه کمک خواهد کرد. همچنین رهبر مجاهد حزب‌الله مطرح کرده است که رژیم عربستان و آمریکا با ابزارهای کثیف در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند که همه این فضولی‌ها جرم است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: با چنین پرونده سیاه سیاسی ان‌شاءالله این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد و در پی آن رژیم صهیونیستی نیز پایان یابد چرا که تمام امید رژیم صهیونیستی به رژیم جلاد عربستان است.

خاتمی به دعواهای داخلی در عربستان اشاره کرد و آن را نشانه زوال این رژیم جلاد دانست و گفت: خنده‌دار است که این رژیم متزلزل حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زند و ایران اسلامی را تهدید می‌کند در حالیکه ایران جایی است که ارباب‌شان آمریکا را مستاصل کرده و نشان داده که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چه برسد به آنها.

امام جمعه موقت تهران به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: فلسطینی‌ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و صهیونیست‌ها آنها را به گلوله بستند و تاکنون 20 نفر کشته و بیش از هزار نفر مجروح شده‌اند.

وی با بیان اینکه خونخواری در ذات صهیونیست‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: جواب این رژیم جز زور نیست و جز با زبان مقاومت و زور با زبان دیگری نمی‌توان جواب صهیونیستی‌ها را داد.

وی با اشاره به اینکه در طول 70 سال اشغال فلسطین، مذاکرات فراوانی با رژیم صهیونیستی شده است که نه تنها گره‌ای را باز نکرده، بلکه روز به روز آنها را جریح‌تر کرده است، افزود: در این مقطع سخن گفتن از مذاکرات با رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی نه تنها یک خطای استراتژیک، بلکه یک خیانت بزرگ است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جهان اسلام باید در برابر جنایات صهیونیستی در غزه واکنش نشان دهد و غیرت مسلمانی و عربی چنین انتظاری را دارد، گفت: سکوت کشورهای عربی در این عرصه مصداق بارز شعار سکوت هم مسلمان خیانت است به قرآن خواهد بود.

خاتمی تصریح کرد: باعث تعجب است برخی مفتیان دین‌فروش عربستان فتوا دادند که تظاهرات در دفاع از غزه بدعت و حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز از آن استقبال کرده در حالیکه این فتوای آنها ضد قرآن و ضد سنت نبوی به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به ادعای یکی از مقامات رژیم صهیونیستی که گفته تا پایان سال میلادی به حزب‌الله حمله می‌کنیم، گفت: شما یکی دو بار شانس‌تان را آزموده‌اید اما حزب‌الله با موشک‌های 70 کیلومتری تل‌آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد پس با وجود اینکه حزب‌الله امروز قوی‌تر از گذشته است اگر می‌خواهید تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس‌تان را بیازماید.

خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند 25 سال دیگر چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند، گفت: شاید تقدیر خدا این باشد که آنها با دیوانگی که می‌کنند قبل از 25 سال متلاشی شوند.

وی همچنین به شهادت حضرت امام کاظم (ع) اشاره کرد و گفت: امام کاظم به جرم پاسداری از اسلام ناب و خط پیامبر تمام عمر محکوم به حبس ابد بودند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به سالگرد شهادت شهید سیدمحمدباقر صدر و خواهر مظلومه‌اش و همچنین شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهید اهل قلم مرتضی آوینی اشاره کرد و این ایام را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه با اشاره به آیه 105 سوره مائده، تاکید کرد که مومنین مراقب جان‌شان باشند و گفت: منظور از مراقبت از جان، جسم و تن آدمی نیست.

وی با بیان اینکه جان انسان سرمایه اصلی سعادتش به حساب می‌آید، گفت: اگر از جان خود مراقبت نکنیم خروجی‌اش خسران به معنای باختن سرمایه، خیبه به معنای محروم شدن و غفلت به معنای فراموشی خدا و قیامت خواهد بود.

 

کد خبر 402068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha