همشهری آنلاین: یک کتابفروش ایتالیایی که نسخه‌ای امضاشده از کتاب «هری پاتر» به ارزش ۱۶۷۵ پوند را در عملیات حرفه‌ای و حساب‌شده ربوده بود، از افتادن پشت میله‌های زندان نجات یافت.

هری پاتر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، رودلف شونگر 55 ساله در شب سال نو ميلادي نسخه‌اي ناياب از «هري پاتر و جام آتش» را با كتابي ديگر در يك كتابفروشي در مركز لندن جابه‌جا كرده بود. دوربين‌هاي مداربسته كتابفروشي هچاردز در لندن او را در حالي نشان مي‌داد كه از يك لحظه غفلت متصدي بهره مي‌برد و نسخه‌اي از «تماس ديرهنگام» آنگوس ويلسن (نويسنده نامدار بريتانيايي) را با هري پاتر عوض مي‌كند.

شونگر نگون‌بخت هفته گذشته در دادگاه حضور يافت و به اتهام دزديدن كتاب و همراه داشتن مال دزدي محاكمه و محكوم شد. قاضي دادگاهي در وست‌مينستر كتابفروش ايتاليايي را به 26 هفته حبس براي دزديدن كتاب محكوم كرد. هر چند اين حكم به مدت دو سال تعليق شده است. ضمن اينكه شونگر بايد 1675 پوند (معادل ارزش كتاب هري پاتر) به هچاردز و 410 پوند به دو خريدار كتاب‌هاي دزدي بپردازد.

چند ساعت پس از سرقت نسخه ارزشمند هري پاتر، شونگر يك نسخه قديمي از «جود گمنام» تامس هاردي را هم از فروشگاهي در همان منطقه دزديد و به خاطر آن محكوم شد. او در سابقه خود فروش نسخه‌هاي دزدي «پيرمرد و دريا»ي ارنست همينگوي به قيمت 700 پوند را هم ثبت كرده است.

دادگاه بريتانيا كتابفروش بدنام ايتاليايي را به مدت دو سال از ورود به كتابفروشي‌هاي هچاردز منع كرده است، ضمن اينكه او نمي‌تواند وارد مناطقي از لندن شود كه داراي كتابفروشي‌هاي فراوان است.

کد خبر 402081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha