همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها دانشگاه پیام‌نور مجاز به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس است و مراکز علمی که اقدام به گرفتن امتحانات بدون برگزاری کلاس برای دانشجویان کنند، مرتکب خلاف شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منصور غلامی در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی با استادان دانشگاه‌ها و صاحبان اندیشه در جمع خبرنگاران افزود: حرکت‌هایی در سطح دانشگاه‌ها برای تحقق شعار سال آغاز شده و انتظار این است که بخش تولید و صنعت به طرف دانشگاه‌ها هدایت شود.

وی تلاش در جهت تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی را یک وظیفه ملی دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در این زمینه باید سهم خود را ایفا کنند و تحقق این شعار زمینه‌سازی متعددی را لازم دارد که باید انجام داد.

غلامی گفت: واحدهای تحقیق و توسعه مراکز تولیدی در این زمینه باید تقویت شود و در دانشگاه‌ها آمادگی داریم که به این مراکز تولیدی کمک کنیم.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري بیان کرد: حمایت‌های قانونی باید برای تحقق این شعار صورت گیرد و توسط دولت، زمینه‌های حقوقی، مصوبات قانونی، تسهیلات مالی برای تحقق این شعار فراهم شود.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخص‌ها، کیفی‌سازی محصولات داخلی است که موفقیت به دنبال خواهد داشت و نکته دیگر ایجاد زمینه برای صادرات کالاهای داخلی است که باید بازار جهانی را شناخته و در این راستا حرکت کرد و دانشگاه می‌تواند در این رابطه کمک کند.

غلامی تاکید کرد: بخش اصلی در تحقق این شعار، حمایت مردم است که باید به این حرکت ملی پاسخ مثبت داد و از تولیدات داخلی حمایت کرد.

وزیر علوم در خصوص اینکه برخی از موسسات آموزشی بدون اینکه کلاس برگزار کنند فقط از دانشجویان بعد از ثبت‌نام در موعد امتحانات آزمون می‌گیرند، گفت: تنها دانشگاه غیرحضوری ما در آموزش عالی کشور، دانشگاه پیام‌نور است و به غیر از آن هیچ زیرنظامی نداریم که بدون حضور در کلاس آزمون برگزار کند و این تخلف است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مواردی گزارش شده بود که توسط بخش نظارت و ارزیابی با آنها برخورد شده و اگر مورد جدیدی باشد با آن نیز برخورد می‌شود.

وزیر علوم درباره بودجه سال 97 مراکز آموزش عالی گفت: با تلاش‌هایی که در اواخر سال گذشته صورت گرفت، در حوزه پارک‌های علم و فناوری که محل عملیاتی شدن نتایج تحقیقات هستند و به شکل‌گیری شرکت‌ها و استارت آپ‌ها منجر می‌شوند، توفیقات خوبی داشتیم و با حمایت نمایندگان رشد 50 درصدی بودجه را داشتیم و در بودجه پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها نیز رشد 30 درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 402194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha