همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون حمایت از تولید ملی ماموریت داد ظرف سه هفته پیشنهاد لازم را برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تدوین کند.

به گزارش مهر، در ابتدای جلسه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی از دست اندرکاران سفرهای نوروزی شامل وزارت بهداشت، سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری کشور تشکر کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۷ گفت: تاکید معظم له در حمایت تولید داخلی و کالای ایرانی برای همه بخش های کشور فضای جدیدی برای تلاش در جهت منافع ملت فراهم کرد و باید از این فرصت برای معطوف نمودن اراده همگانی برای تولیدات داخلی بهره جست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه هم تولید کنندگان وظایف مهمی دارند که تولیدات باکیفیتی فراهم آورند و هم عرضه کنندگان کالا زمینه اعتماد عمومی در مصرف کالای ایرانی را تدارک کنند و هم رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما در جهت تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی وظایفی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: دولت و به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت صیانت از تولیدات ملی و ایجاد ممنوعیت برای واردات محصولاتی که در داخل تولید کافی و مناسب دارند وظایف مهمی بر عهده دارند.

رئیس مجلس گفت: بانک ها وظایف سنگینی بر عهده دارند که در جهت تسهیلات بخش تولید دست به اصلاحات درونی خود بزنند. در همه این امور مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد زمینه های قانونی لازم را فراهم آورد.

لاریجانی اظهار داشت: از کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به عنوان محور اصلاحات قانونی می خواهم با مشورت مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی و رایزنی با بخش های دولتی ذیربط و همفکری با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف پیشنهادات لازم را تدوین و ظرف سه هفته آینده به مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: این کمیسیون با استفاده از گزارش های مراکز نظارتی هر ماه گزارشی از پیشرفت امور را به مجلس تقدیم کند.

لاریجانی گفت: اخیراً مسئولان سعودی اظهاراتی در مسائل منطقه داشتند که از جهتی بسیار تأسف آور است و از جهتی به شفافیت فضای واقعی کمک می کند. این که بعد از سال ها که سعودی ها با هدایت و حمایت آمریکایی ها جریان های تروریستی و تکفیری را سامان دادند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیدند و حالا این موضوع را با صراحت اعلام می کنند که همه این اقدامات با حمایت و هدایت آمریکا بوده است، یک هشدار باش برای همه کشورهای منطقه است که زیر پوست اظهارات با رنگ و لعاب انسان دوستانه و دینی، سالهای گذشته چه اقدامات پلیدی انجام داده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: اما چقدر باید تأسف خورد که سعودی ها با حضور در آمریکا و تلاش زیاد بخش قابل توجهی از منابع مردم مسلمان عربستان را تقدیم دولتمردان دلال مسلک آمریکا کردند اما آنها به جای تشکر، اعلام کردند اگر آمریکا از کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت نکند ظرف دو هفته از بین می رود.

وی تصریح کرد: آیا مردم حجاز تحمل این تحقیر بزرگ را می کنند؟ که در قبال پولی که از مملکت آنها به جیب سیاستمداران آمریکا سرازیر شد آن هم برای تحریک علیه دیگر کشورهای مسلمان با چنین الفاظی آنها را خوار و زبون کند تا حدی که آمریکا برای ماندگاری سربازان خود در سوریه علاوه بر صدها میلیارد دلار که قبلا از سعودی ها به راه های مختلف اخاذی نموده بود، باز باج خواهی نمود.

لاریجانی افزود: البته صراحت های ترامپ در باج خواهی جدید، سخافت حوزه سیاست خارجی آمریکا را نیز بهتر عیان کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح رسمی پایگاه انگلیس در بحرین گفت: در روزهای گذشته این موضوع امر قابل توجهی بود. دولت انگلیس بدون توجه به خواست مردم بحرین در حضور عادلانه و با رأی خود در حکومت با اموال مردم مسلمان و مظلوم بحرین هزینه ایجاد پایگاه و حضور سربازان خود را فراهم کرد؛ البته ملت های منطقه از سابقه سوء کشور انگلیس از دیرباز آشنایی دارند و با این روش های کهنه نمی تواند حرکت ملت های منطقه را باسرنیزه منحرف کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود، حوادث اخیر در فلسطین را پراهمیت خواند و اظهار  داشت: تلاش های مرموزانه ای توسط آمریکا و برخی کشورهای عربی نظیر سعودی در جریان است که با سخت گیری بر مردم مظلوم فلسطین و آشفته سازی فضای منطقه، ملت فلسطین را در گوشه ای از کرانه باختری و محوریت غزه محصور کنند و به قول خود ماجرا را ختم کنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با اعلام ذلیلانه سعودی ها در مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی و منافعی که ذکر کردم در رابطه با رژیم صهیونیستی، سعودی ها علاقه مند هستند هم پول های ملت خود را در خدمت آمریکا به تاراج دهند و هم پیش قراولی این پروژه منحوس را برعهده گیرند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: اما دلاوری های مجاهدان جوانان فلسطینی، تخیلات سعودی ها را به سرابی تبدیل کرده است. مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن و مجروح نمودن مردم مظلوم فلسطین از صاحبنظران کشورهای اسلامی و عربی و مجالس این کشورها می خواهد به مسئولیت انسانی و اسلامی خود در این مقطع حساس توجه داشته باشند و جلوی این رسوایی بزرگ کشورهای عربی را بگیرند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از دبیرخانه بین المجالس اسلامی و دبیرخانه مجالس آسیایی می خواهم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل این ستم بزرگ، تلاش و ایستادگی نمایند.

کد خبر 402222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha