همشهری آنلاین: گروه تروریستی جیش الاسلام شرایط ارتش سوریه را برای خروج از شهر دوما پذیرفت.

 تروریست ها از دوما سوریه خارج می شوند

به گزارش ایرنا، منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که پس از توافق میان دولت سوریه و گروه ترویستی جیش الاسلام، ده ها اتوبوس وارد دوما شدند.

براساس توافق امروز میان دولت سوریه و تروریست ها، همه ربوده شدگان سوری در مقابل خروج تمامی اعضای گروه تروریستی جیش الاسلام آزاد می شوند.

همه عناصر گروه تروریستی جیش الاسلام به شهر جرابلس در شمال شرق استان حلب منتقل می شوند‌.

هم اکنون دهها اتوبوس ها برای اجرایی شدن این توافق در حال ورود به شهر دوما هستند.

قبل از این گروه تروریستی جیش الاسلام قرار بود به طور تدریجی با خروج عناصر خود از دوما، ربوده شدگان را آزاد کند ولی از این کار سرباز زد.

تروریست‌های جیش‌الاسلام با نسبت دادن اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی به ارتش سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروها داشتند.

برخی رسانه‌ها که به حمایت از تروریست‌ها شهرت دارند، مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در پاسخ به حملات سازمان‌های تروریستی به مناطقی از دمشق و حومه شدند.

  • سلاح شیمیایی ترفند آل سعود برای نجات جیش الاسلام

 در همين حال یک مقام سوری گفت: رژیم آل سعود که خود گروه تروریستی القاعده را ایجاد کرده، با دامن زدن به اتهام بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه و ریختن اشک تمساح، برای نجات گروه تروریستی جیش الاسلام تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با تاکید بر این که رژیم آل سعود باید از پشتیبانی تروریست ها در سوریه و دیگر مناطق جهان دست بردارد، تاکید کرد: ما و همه دنیا از نقش رژیم سعودی در تشکیل و پشتیبانی اندیشه تکفیری - تروریستی در افغانستان، سوریه و عراق به خوبی آگاه هستیم.

این منبع آگاه سوری افزود: همه مصیبت های ملت های منطقه نتیجه سیاست های آل سعود و ایدئولوژی همسان و مشترک آن با همه گروه های تروریستی است.

وی بیان داشت: تروریست های جیش السلام در غوطه شرقی خواستار مذاکره با دولت سوریه شده اند و حکومت دمشق نیز توقف شلیک خمپاره را پیش شرط هر مذاکره ای اعلام کرده است.

این منبع آگاه سوری با اشاره به این که گروه تروریستی جیش الاسلام از شب گذشته خواستار توقف عملیات نظامی در دوما و آغاز مذاکرات با حکومت دمشق شده است، گفت: تصمیم برای مذاکره میان گروه تروریستی جیش الاسلام و حکومت سوریه فقط از سوی دولت دمشق اعلام خواهد شد.

وی افزود: دولت سوریه در صورت موافقت با مذاکره با تروریست های جیش الاسلام، این امر را فقط به منظور حفظ جان غیرنظامیان در دوما، آزادسازی همه ربوده شدگان و اخراج تروریست های جیش الاسلام از این شهر به جرابلس انجام خواهد داد.

پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد امروز (یکشنبه) این اتفاق رخ داد؛ گزارش‌های اولیه از کشته شدن بیش از 70 نفر در حمله مذکور حکایت دارد.

رسانه های عبری - عربی - غربی در اقدامی هماهنگ با تروریست ها در تلاش هستند تا این جنایت تروریست های جیش الاسلام را به گردن ارتش سوریه بیندازند تا بتوانند با فرافکنی راه فراری برای عناصر باقی مانده این گروه تروریستی از دوما بیابند.

کد خبر 402293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha