همشهری آنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران اعلام کرد: دو اولویت اقدامات بنیاد شهید در سال ۹۷ حل مساله اشتغال و درمان ایثارگران و خانواده‌های آنان است.

شهیدی

به گزارش بنیادشهید، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رییس جمهوری در دیدار نوروزی با کارکنان بنیادشهید درباره اشتغال ایثارگران گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال ایثارگران در سال گذشته 165 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ایثارگران قرار گرفته است و امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش پیدا کند و به حدود 200 میلیارد تومان برسد.

شهیدی ادامه داد: با توجه به افزایش سن ایثارگران به ‌خصوص والدین شهدا که میانگین سنی حدود 80سال دارند، نیاز روزافزونی به گسترش خدمات درمانی به این عزیزان احساس می‌ شود، بنابراین یکی از برنامه‌های بنیاد شهید در سال ‌های گذشته استفاده از تخصص و دانش متخصصان خارجی برای درمان ایثارگران بود که با حضور این متخصصان در کشور ، این امر انجام شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری گفت: با توجه به مشکلات اعتباری و اینکه شرکت بیمه طرف قرارداد در سال‌ های گذشته مایل به ادامه همکاری با بنیادشهید نبود، قرارداد بیمه درمانی ایثارگران در سال گذشته با شرکت بیمه دی منعقد شده است که پس از گذشت حدود 6 ماه از امضای این قرارداد، شاهد ارائه خدمات مناسب از سوی این شرکت در طی این مدت زمان هستیم.

شهیدی افزود: همچنین مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در 17 استان کشور راه‌اندازی شد و امیدواریم سایر مراکز در استان ‌ها نیز به ‌زودی آماده بهره ‌برداری شود.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 22 و 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیادشهید موظف است به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت جانبازان و میزان مراقبت نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری برای جانبازان و والدین و همسران شهدا اقدام کند.

شهیدی ادامه داد: این موضوع در سال گذشته با بررسی بیش از 36 هزار پرونده و تشکیل کمیسیون‌ های پزشکی ویژه پیگیری شد و از فروردین‌ ماه سال جاری در قالب حکم حقوقی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: معاونان و مدیران بنیادشهید وظیفه دارند فعالیت ‌ها و برنامه ‌های حوزه خود را به خوبی اطلاع رسانی کنند. در بسیاری از موارد ایثارگران از حقوق قانونی خود بی‌اطلاع هستند و در همین راستا تمام معاونت‌ های بنیادشهید باید خدمات و فعالیت ‌های خود را به‌ خوبی به اطلاع جامعه ایثارگری برسانند.

براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.

کد خبر 402297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha