جواد عزیزی : مامور قلابی پلیس و همدستش که دست به سرقت از مغازه‌‌داران قم می‌زدند، دستگیر شدند.

متهمان با فریب طعمه‌های خود، مقداری پول از آنها می‌گرفتند اما هنگامی که می‌خواستند این پول‌ها را پس بدهند، با کف زنی مقداری از آن را به سرقت می‌بردند.

27 آذرماه امسال، زمانی که ماجرای دستگیری 2 سارق کف زن در یکی از محله‌های قم به پلیس آگاهی این شهر گزارش شد، گروهی از کارآگاهان عازم محل سرقت شده و با 2 مرد که توسط مردم دستگیر شده بودند، مواجه شدند.

پس از حضور پلیس در محل، مردی که مدعی بودسارقان دستگیر شده قصد سرقت پول‌های او را داشته‌اند به ماموران گفت: در مغازه‌ام مشغول کار بودم که این دو مرد وارد آنجا شدند.

یکی از آنها که با تلفن همراه خود سرگرم حرف زدن بود وانمود می‌کرد که افسر پلیس است و از پشت گوشی دستور دستگیری یک متهم  را صادر می‌کرد و مرد دیگر نیز شروع به خرید اجناس مختلف از مغازه کرد.

دقایقی بعد وقتی خرید این دو مشتری تمام شد، مردی که وانمود می‌کرد افسر پلیس است، یک چک‌پول 200 هزار تومانی به من داد و من که فکر می‌کردم او واقعا مامور است، بدون درخواست کارت شناسایی چک‌پول را گرفته و بقیه پول را که 180‌هزار تومان بود به وی برگرداندم.

این مرد افزود: در همین هنگام افسر قلابی با بیان این‌که اشتباه کرده و چک‌‌پول اداره را به جای چک‌پول خودش اشتباهی آورده است، از من خواست آن را پس بدهم و پس از آن 180 هزار تومان را به من برگرداند و به همراه دوستش بدون خرید از مغازه خارج شد.

من که به ماجرا مشکوک شده بودم شروع به شمارش پول‌ها کردم و آنجا بود که متوجه شدم مامور قلابی فقط 130‌هزار تومان به من پس داده و 40هزار تومان آن را کف زنی کرده است. بنابراین به سرعت به خیابان دویدم و با کمک مردم آنها را دستگیر کردم.

پس از اظهارات این مرد و کشف بقیه پول‌ها در جیب مامور قلابی، سارقان کف ‌زن به اداره پلیس  انتقال یافتند و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد آنها ساعتی قبل با همین شگرد دست به سرقت از مغازه‌ دیگری نیز زده بودند.

سرهنگ سید جعفر حسینی، رئیس پلیس آگاهی قم با بیان این خبر گفت: متهمان که از طایفه فیوج هستند تا کنون در بازجویی‌ها به ده‌ها سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند و کسانی که از سوی آنها مورد دستبرد قرار گرفته‌اند، می‌‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره آگاهی قم مراجعه کنند.

کد خبر 40235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز