همشهری آنلاین: سخنگوی جریان صدر با اشاره به مقبولیت مقتدی صدر نزد ایران و عربستان گفت: او می‌تواند اختلافات میان ایران و عربستان را حل کند.

به گزارش ایسنا، جعفر الموسوی ، سخنگوی جریان صدر در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: مقتدی صدر ، رهبر جریان صدر به دلیل بی طرفی و مقبولیتش نزد دو کشور ایران و عربستان توانایی حل بحران این دو کشور را دارد.

وی با اشاره به منافع عراق در این امر گفت: مقتدی صدر می‌تواند این ماموریت را انجام دهد. به همین دلیل این پیشنهاد بزرگ را داد تا در منطقه امنیت ایجاد کند و امنیت منطقه تاثیر بزرگی بر ثبات و امنیت عراق دارد.

الموسوی در ادامه گفت: رهبر جریان صدر با تمام کشورهای همسایه به یک شکل رفتار می‌کند و با همه آنها رابطه دارد، روابط او با ایران و عربستان خوب است و تمام این روابط به خاطر منافع ملت عراق است.

بر اساس این گزارش ، رحیم لفته الرکابی، یکی از اعضای جریان صدر دیروز سه شنبه در پیامی به مقتدی صدر این سوال را مطرح کرد که آیا ممکن است در یکی از روزها شاهد صلح میان ایران و عربستان با نظارت عراق و دخالت شما باشیم یا اینکه شما پیش از این، این مساله را مطرح کرده‌اید و پاسخی دریافت نکرده‌اید؟

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در پاسخ به این سوال گفت: متاسفانه تنش سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان تاثیرات منفی بر کشور عراق دارد، بنابراین باوجود دشواری بسیار من آماده میانجیگری برای حل این تنش حتی به طور تدریجی هستم و تمام این امور به خاطر مصلحت عراق در وهله اول و سپس مصلحت منطقه است.

 

 

کد خبر 402520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha