همشهری آنلاین: بهای نفت به بالاترین سطح خود ظرف سالیان گذشته رسیده است. تشدید بحران سوریه و رویارویی تجاری چین و آمریکا از جمله عوامل اصلی افزایش بهای این فرآورده بوده‌اند.

نفت

تولید نفت آمریکا نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی که روز پنجشنبه ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) منتشر کرده، خبر از افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی داده است. بر اساس این گزارش، بهای نفت برنت دریای شمال و همچنین دیگر انواع نفت خام به بالاترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۱۴ تا به امروز رسیده است.

بهای هر بشکه نفت برنت به ۷۲ دلار و ۱۴ سنت رسیده است. بهای این فرآورده روز پنجشنبه ۱۲ آوریل در بازار نفت شانگهای نیز به بیش از ۴۲۷ یوان (معادل ۶۸ دلار آمریکا) رسید که نسبت به روز پیش از آن افزایشی بیش از ۲ درصد داشته است.

  • تنش در خاورمیانه و جنگ تجاری

همین گزارش حاکی از آن است که افزایش تنش در خاورمیانه از جمله عوامل موثر در افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

حمله موشکی به ریاض و تهدید دونالد ترامپ در رابطه با حمله موشکی به سوریه از جمله رویدادهایی بوده‌اند که نوسانات بیشتر بهای نفت خام را در پی داشته‌اند.

افزون بر آن، به باور کارشناسان بالا گرفتن جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین نیز در افزایش بهای نفت خام موثر واقع شده است.

این در حالی است که میزان تولید نفت خام آمریکا ظرف روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است. آمریکا با تولید بیش از ۱۰ میلیون و پانصد هزار بشکه نفت در روز رکورد جدیدی بر جای نهاده و از این منظر از عربستان سعودی پیشی گرفته است.

  • خبرگزاری آلمان
کد خبر 402594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha