همشهری آنلاین: رییس قوه قضاییه، پنجشنبه ششم دی، در نخستین همایش سراسری مرکر حفاظت اطلاعات کل قوه قضاییه گفت: ضریب سلامت دستگاه قضایی ایران بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله "سیدمحمود هاشمی شاهرودی" افزود: برغم شایعه پراکنی‌های موجود، دستگاه قضایی ایران یکی از بهترین دستگاه‌های کشور است.

وی به دستگاه‌های حفاظتی و نظارتی سایر نهادها و سازمان‌ها نیز پیشنهاد کرد "با هماهنگی و در کمال حفظ استقلال با یکدیگر همکاری کنند، چون این همکاری‌ها موجب تقویت حوزه‌های نظارتی خواهد شد".

رییس قوه قضاییه گفت که مرکز حفاظت واطلاعات این قوه با همکاری بخش‌های ستادی مشابه یامکمل خدمات ارزنده‌ای را بی‌سروصدا و جنجال و باکمترین هزینه ارایه می‌دهند.

وی، وظایف مرکز حفاظت و اطلاعات را مهم توصیف کرد و خواستار تقویت و تعدیل آن شد و گفت ساختارهای لازم برای تحقق اهداف حفاظت‌ و اطلاعات با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها و تجربیات باید شکل گیرد.

هاشمی شاهرودی گفت : تشکیل مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در راستای نهادینه‌تر شدن استقلال دستگاه قضایی است و باید در این بخش از آسیب ها، نفوذها و فشارها جلوگیری شود.

وی ، نظام قضایی کشور را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود:در قانون اساسی و قوانین عمومی، نظام قضایی بر پایه‌های مستحکم برنامه‌ریزی شده و استقلال دستگاه قضایی از برجستگی‌های مهم این قوه در کشور است.

رییس قوه‌قضاییه بااشاره به‌استقلال قاضی و دستگاه قضایی در قانون اساسی، و نظارت مستقیم رهبری بر این دستگاه ، افزود: این دیدگاه در نظام حکومتی کشور به عنوان یک فرهنگ حقوقی و فقهی پذیرفته شده است.

وی بابیان اینکه مسایل جزیی واختلافات نباید مانع از دیدن کارهای عظیم انجام‌شده در دستگاه قضایی شود، ابراز امیدواری کرد "در بعد بودجه دستگاه قضایی که کمتر استقلال نظام قضایی کشور درآن لحاظ شده ، توجه بیشتری شود".

هاشمی شاهرودی در پایان گفت: امروز باید با اطلاع رسانی دقیق و درست، اقدامات انجام‌شده در حوزه دستگاه قضایی کشور به جهانیان شناسانده شود و تنها به گفتمان توجه نکرد و به دنبال الگویی موفق و موثر بود.

نخستین همایش سراسری حفاظت واطلاعات کل قوه قضاییه با حضور معاونان قوه قضاییه و روسای سازمان‌های تابعه ، مسوولین قضایی و اداری، مدیران کل حراست وزارتخانه‌ها و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری‌ها برگزار شد.

حمایت از قضات در برابر گزارش افراد مغرض

دکتر "اصغر جهانگیر" رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در این همایش، گفت : حمایت از قضات و کارکنان در مواجه با گزارش‌های افراد مغرض ازسیاست‌های مشخص سالیان اخیر مرکز بوده که باپشتیبانی رییس قوه قضاییه به تصویب طرح صیانت از قضات و کارکنان انجامیده است.

وی افزود: شناسایی قضات و کارمندان کارآمد، متعهد ، مستعد و آینده‌دار ومعرفی آن‌ها برای مناصب کلیدی ، تعامل و هماهنگی با مراکز نظارتی خارج از قوه قضاییه و پرهیز از اقدامات موازی از دیگر اقدامات مرکز بوده است.

وی ادامه داد: همایش حاضر فرصت مناسبی است تا به داوری در مورد نقش حفاظت و اطلاعات و بررسی راه‌های ارتقاء و بهبود روش‌ها و برنامه‌های آن پرداخته شود.

جهانگیر درادامه، تقویت امنیت قضایی براساس عدالت جهت جلب‌اعتماد عمومی، حفظ حریم و حرمت دستگاه قضایی و قاضی و مقابله اصولی و هدف‌مند با عوامل تهدیدکننده آن، حمایت از حقوق مردم در مقابل تخلفات نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی حتی اگر موضوع متوجه بخش‌هایی از دستگاه قضایی‌باشد، شناسایی علل و عوامل ایجادی و تشدیدکننده جریان و مقابله علمی و اصولی با آن، بکارگیری کارکنان اداری و قضایی کارآمد و متعهد و مسوولیت پذیر و ایثارگر با عنایت به حساسیت و ویژگی دستگاه قضایی را از اهم اهداف آینده مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه ذکر کرد.

کد خبر 40264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز