مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ در همان محدوده سابق و با تغییراتی در زمان، شیوه پرداخت و نحوه اخذ مجوز، از ابتدای اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شود.

طرح ترافیک

به گزارش همشهری، شهرداری تهران به محض تصویب نهایی این طرح در مراجع ذی‌ربط، فرایند اجرایی آن را آغاز کرده است و پس از تقویت زیرساخت‌ها، نصب دوربین‌های جدید و برنامه‌ریزی‌های مربوط به نحوه ثبت‌‌نام، هم‌اکنون ثبت نام از عموم متقاضیان اعم از مجوزهای سالانه دستگاه‌های اجرایی و خریداران روزانه طرح در حال انجام است.

مهم‌ترین تغییرات طرح امسال نسبت به دوره‌های گذشته در اطلاعیه‌ای‌ اعلام شده است. در سال‌جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از نخستین ورود، اطلاعات شخص و خودرو را در سامانه my.tehran.ir ثبت نام کنند. امسال طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

همچنین طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:30تا 19اجرا می‌شود. البته مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد برای سال‌جاری همچنان برقرار خواهد بود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.

در سال‌جاری هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به‌صورت روزانه خریداری می‌کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت بارها تخفیف درنظر گرفته شده است. از سویی به هیچ وجه فروش سالانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود.

هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از 20 درصد تخفیف برخوردار خواهند بود. همچنین ساعات قبل از ۱۰صبح و بعد از ۱۶بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب می‌شود و هزینه تردد در ساعات بین روزکمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به نخستین و آخرین تردد ثبت شده خودرو بستگی دارد.

همچنین مصطفی قنبرنژاد، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری اعلام کرد که تنها ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه مدارک محل سکونت خود را به دفاتر خدمات الکترونیک ارائه دهند، ارائه مدارک سهمیه بگیران در زمانی دیگر اعلام خواهد شد.

وی از فعال‌سازی‌ حساب شهروندی در سامانه طرح ترافیک خبر داد و گفت: حساب شهروندی به مانند کیف پول شخصی متقاضی در طول سال به‌منظور استفاده از طرح ترافیک عمل خواهد کرد. کارشناسان صدور آرم از طریق شماره‌گیری ستاره 137 ستاره 5 مربع به موضوعات و سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان پاسخ خواهند داد.

کد خبر 402714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha