همشهری آنلاین: مشارکت فرانسه در اقدام نظامی علیه سوریه به همراه آمریکا و انگلیس، موجی از اعتراض ها را در میان سیاستمداران فرانسوی به دنبال داشته است.

 سیاستمداران فرانسه مشارکت مکرون در حمله به سوریه را تقبیح کردند

به گزارش ایرنا، مارین لوپن رئیس حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه و رقیب سرسخت امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: اقدام نظامی فرانسه علیه سوریه، کشور ما را در مسیری غیر قابل پیش بینی قرار داد که می تواند نتایج اسفباری به دنبال داشته باشد.

فرانسه بار دیگر این فرصت را از دست داد تا در عرصه جهانی به عنوان قدرتی مستقل و کشوری که به دنبال صلح است، نمایان شود.

والری بویر یکی از سیاستمداران مطرح مخالف دولت مکرون نیز در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: در حالی که فرانسه بطور کامل در مبارزه علیه تروریسم غایب است، متاسفانه مکرون بدون مجوز سازمان ملل متحد خود را وارد این معرکه و رسوایی کرد. فرانسه به چه بهایی و برای چه از سیاست های آمریکا علیه روسیه پیروی می کند؟

نیکلاس بای یکی دیگر از سیاستمداران فرانسوی در صفحه توئیتر خود نوشت: اقدام نظامی علیه دولت سوریه غیر قابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

ژان لوک ملانشون از حزب چپگرای فرانسه و یکی دیگر از رقبای مکرون در کارزار انتخابات ریاست جمهوری نیز در این باره گفت: این اقدام، غیر قابل پذیرش است.رئیس جمهور مکرون پیرو آمریکا شده است. اگر مدارکی مبنی بر حمله شیمیایی دولت سوریه دارید، ارائه دهید. اینگونه اقدامات خطر گسترش درگیری ها را افزایش می دهد.

ژان پی یر رافارین نخست وزیر اسبق فرانسه در زمان ریاست جمهوری ژاک شیراک نیز گفت: سوریه! مرحله بعد چیست؟ بدون شک نتایج دخالت نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس در سوریه، بسیار مهمتر و مخرب تر از خود این اقدام است.

دیدار و گفت و گو میان مکرون و پوتین لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، حمله موشکی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بامداد امروز صورت گرفت.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در این حمله با 110 موشکی مناطقی در خاک سوریه هدف قرار گرفت.

این حملات در پی ادعای تروریست ها در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در این کشور صورت گرفت.

تاکنون هیچ نهاد بین المللی بی طرف مدرک و شواهدی دال بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی ارائه نکرده است.

کد خبر 402716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha