همشهری آنلاین: بوکسور آمریکایی که با شورت ورزشی «دیوار مکزیک» مورد نظر ترامپ و شعار «اول آمریکا» وارد رینگ شده بود، از حریف مکزیکی شکست سختی خورد.

بوکسور مکزیکی

رود سلکا از ایالت پنسیلوانیا در مسابقه پنج شنبه هفته گذشته در مقابل فرانسیسکو وارگاس مشهور به «ال باندینو» وارد رینگ بوکس شد. این بوکسور حامی ترامپ در راند ششم به حریف مکزیکی خود باخت.

شورت ورزشی این بووکسور ۳۵ ساله با نقش دیوار مکزیک توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌خود جلب کرده و هجمه فراوانی را متوجه وی کرد.

این اولین‌بار نیست که رود سلکا در عرصه سیاسی جنجال آفرین می‌شود. وی در سال ۲۰۱۶ نامزد انتخابات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا شده بود.

فرانسیسکو وارگاس، مشت‌زن مکزیکی در پایان بازی پنج‌شنبه شب اعلام کرد که شورت ورزشی بوکسور آمریکایی به وی انگیزه بیشتری برای پیروزی داد.

ال باندینو گفت: «وقتی او روی رینگ آمد دیدم که شورت ورزشی‌اش نقش دیوار دارد. اما آرام ماندم و روی بازی تمرکز بیشتر کردم.» این بوکسور مکزیکی افزود: «در هنگام بازی این نقش دیوار برای من انگیزه مضاف بود بنابراین همه وجودم را متمرکز کردم. هر چه باشد من نماینده مکزیکم و احساس می‌کنم که این دیوار بر ضد تمام هموطنان من است.»

دونالد ترامپ در یک هفته‌های گذشته با انتشار چندین پیام توییتری، ضمن مخالفت با مهاجرت غیرقانونی، حزب دموکرات را متهم کرد که همچنان دنباله روی سیاست باز کردن مرزهای این کشور به روی «مواد مخدر» و «مجرمان» هستند.

او دولت مکزیک را نیز تهدید کرد که چنانچه جریان ورودمهاجران غیرقانونی به آمریکا را متوقف نکند، واشنگتن پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به «نفتا» را لغو خواهد کرد.

کد خبر 402726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha