همشهری آنلاین: مطالعات جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض ذرات آلودگی هوا، حتی به میزان کم نیز باعث عفونت‌های تنفسی حاد در کودکان می‌شود.

آلودگی هوا حتی در سطوح پایین برای کودکان مضر است

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه‌های یوتا و بریگهام ذرات آلودگی PM2.5 را که قطر آن در حدود سه درصد یک تار موی انسان است مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه شامل 146 هزار و 397 بیمار بین سال‌های 1999 و 2016 میلادی بود که به عفونت حاد تنفسی مبتلا بودند.

این مطالعه بزرگ‌ترین مورد در زمینه بررسی آلودگی هوا و کودکان است. برونشیت، شایع‌ترین عفونت حاد تنفسی در کودکان است. در برونشیت لوله‌های تنفسی کوچک واقع در ریه‌ها که نایژک نام دارند، عفونی و توسط مخاط مسدود می‌شوند.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد قرارگرفتن حتی در معرض سطوح پایین این ذرات با افزایش عفونت حاد تنفسی در کودکان همراه است.

سیستم ایمنی کودکان بسیار ضعیف است و توانایی مقابله با برخی عوامل خارجی را ندارد، به همین دلیل بیشتر مستعد ابتلا به انواع عفونت هستند که در این میان عفونت‌های تنفسی آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

گزارش دیگری در سال گذشته نشان داد آلودگی هوا در سال 2015 میلادی، عامل بیش از 9 میلیون مرگ (در همه سنین)، یعنی یک مورد از 6 مورد بود. مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و بیماری مزمن انسداد ریه مربوط است. متخصصان، آلودگی هوا را بیش از یک چالش زیست محیطی می‌دانند که می‌تواند به عنوان یک تهدید عمیق و فراگیر بر تمام جنبه‌های سلامت و رفاه افراد تاثیرگذار باشد.

نتایج این مطالعه در نشریه‌های Respiratory and Critical Care Medicine و American Thoracic Society منتشر شده است.

کد خبر 402730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha