یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس چین اعلام کرد توانسته است مظنون مورد نظر خود را با استفاده از دوربین‌های هوشمند تشخیص چهره در میان جمعیتی ۶۰ هزار نفری شناسایی و دستگیر کند.

دوربین

براساس گزارش BBC، پلیس چين براي موقعيت‌يابي و دستگيري مظنوني در ميان جمعيت 60 هزار نفري يك كنسرت از فناوري تشخيص چهره استفاده كرده است.

مظنون كه با نام آقاي او شناخته مي‌شود، در كنسرت خواننده پاپي به نام جكي چئونگ  در شهر نانچانگ حضور داشت و در همين مراسم دستگير شد. وي كه به اتهام جرائم مالي تحت تعقيب بود در زمان دستگيري كاملا بهت‌زده‌بود. چين از بزرگترين شبكه‌هاي تجسسي در جهان برخوردار است كه از 170 ميليون دوربين مداربسته تشكيل شده‌است.

مظنون در زمان ورود به گيشه خريد بليط كنسرت توسط دوربين‌ها شناسايي شد و زماني كه روي صندلي خود نشست توسط پليس دستگير شد.

مقامات محلی در سراسر این کشور از دوربین‌های مداربسته برای کنترل افرادی که در فهرست سیاه دولت قرار دارند، استفاده می‌کنند. این کنترل‌ها به‌ويژه در زمان برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی افزایش پيدا‌ مي‌كند.

از اوایل سال 2018 میلادی نیز برخی از پلیس‌های چینی استفاده از عینکهای هوشمندی را که مجهز به فناوری شناسایی مظنونان در میان انبوه جمعیت است، آغاز کرده‌اند. عینکهای هوشمند پلیس چین نیز قابلیت اسکن چهره افراد را دارد و داده‌هایی را که به این ترتیب به دست آورده به پایگاه داده‌ها می‌فرستد.

در آگوست سال گذشته نيز پليس استان شاندونگ با استفاده از فناوري تشخيص چهره 25 مظنون را در يك فستيوال بزرگ دستگير كرد.

کد خبر 402745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha