یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلانی: سرپرست شیلات مازندران اعلام کرد که با اتمام مهلت ماهیگیری، صیادان استان از بیستم مهر پارسال تا ۲۵ فروردین ۲ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی صید کردند.

ماهیگیری

ولی الله محمد‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود : میزان صید در 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 400تن افزایش نشان می‌دهد.

هر ساله چهار هزار و 200 صیاد استان مازندران در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره در 338 کیلومتر از سواحل خزر استان به مدت 6ماه مشغول ماهیگیری می‌شوند.

گونه‌های کفال، سفید و کپور عمده‌ترین ماهیان استخوانی دریای خزر هستند که توسط ماهیگیران صید و در بازار عرضه می‌شود.

صید و ماهیگیری در سواحل دریای خزر به روش ' پره' است به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یک هزار و 200 متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( 14 متری عمق دریا ) ریخته و پس از صید به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

سر صیاد ، فوکا پوش ( صیادان باچکمه‌های بلند) تور ریز ، چینت چی ( مرمت کار تور ) قایقران و تراکتور‌ران از نیروها و ابزارهای اصلی در انجام صیادی پره هستند.

سرپرست شیلات مازندران با بیان اینکه در فصل صید گذشته 2 هزار و 300 تن انواع ماهی در سواحل مازندران در دریای خزر صید شد، افزود: این آمار در پایان فصل صید جاری 400 تن بیشتر شده است.

محمد زاده ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده در 6 ماه گذشته را 700 میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 402785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha