همشهری آنلاین: عضو شورای شهر کرج گفت: عمده فاضلاب منطقه اسلام‌آباد کرج و خیابان برغان به‌ وسیله یک لوله به رودخانه کرج سرازیر می‌شود که وضعیت بسیار وحشتناکی را به وجود آورده است.

سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه کرج

به گزارش مهر، عباس زارع در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای شهر با اشاره به بازدید از مسیر رودخانه کرج که در محدوده شهر واقع‌ شده است، گفت: در این مسیر شاهد مشکلاتی هستیم که از سالیان گذشته وجود داشته و مورد بی‌توجهی متولیان امر قرار دارد.

وی با اشاره به انتقال تونلی آب رودخانه کرج از زیر سد امیرکبیر به تهران که مورد اعتراض شهروندان کرجی است، گفت: متأسفانه بخش زیادی از آب رودخانه کرج از طریق تونل به شهر تهران منتقل می‌شود.

عضو شورای شهر کرج بابیان این که سال نسبتاً خشکی در انتظار ما است، گفت: منابع آبی شهرستان کرج با افت قابل‌توجهی همراه است اگر شرکت آب منطقه‌ای تهران و البرز به این موضوع بی‌توجهی کنند خطرات زیست‌محیطی بسیاری دامن‌گیر شهروندان خواهد شد.

انتقال تونلی آب رودخانه کرج اکوسیستم و پوشش گیاهی منطقه را با مشکل مواجه خواهد کرد. زارع با اشاره به جاری شدن آب رودخانه کرج از زیر سد به طول ۲۰ کیلومتر که می‌تواند سفره‌های زیرزمینی پایین‌دست را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: انتقال تونلی آب رودخانه کرج اکوسیستم و پوشش گیاهی منطقه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی تأکید کرد: سالیان گذشته علی‌رغم جاری شدن آب رودخانه و انتقال آن از محل آبگیر بیلقان باز شاهد کاهش افت منابع آبی زیرزمینی بوده‌ایم، قطعاً با انتقال تونلی آب رودخانه به پایتخت در آینده شاهد افت چشمگیر منابع آبی کرج خواهیم بود.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به این که مخاطرات ناشی از انتقال تونلی آب رودخانه کرج به پایتخت باید به اطلاع شرکت آب منطقه‌ای تهران و وزارت نیرو برسد، گفت: اداره کل محیط‌زیست استان البرز وظیفه دارد که این مهم را اطلاع‌رسانی کند.

زارع با تأکید بر اهمیت مسئله تعیین حق‌آبه از رودخانه کرج، گفت: در صورت عدم تحقق این مهم منطقه با خطرات زیست‌محیطی جدی مواجه خواهد شد.

عمده فاضلاب منطقه اسلام‌آباد کرج و خیابان برغان به‌وسیله یک لوله به رودخانه کرج سرازیر می‌شود. وی در بخش دیگری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان البرز در دوره چهارم شورای شهر کرج زمینی به مساحت یک و نیم هکتار در حاشیه رودخانه کرج را به شرکت آب و فاضلاب استان تهران تحویل داده بود تا تصفیه‌خانه‌ای بابت حق‌آبه شهر کرج از رودخانه در این زمین احداث شود.

عضو شورای شهر کرج ضمن ابراز تأسف از این که تا به امروز اقدامی برای احداث تصفیه‌خانه انجام‌ نشده است، گفت: در حال حاضر شهر کرج از حق‌آبه مذکور به دلیل عدم احداث تصفیه‌خانه بی‌بهره است.

زارع از شهرداری خواست وضعیت زمین یادشده را پیگیری کند، تا اگر بحث احداث تصفیه‌خانه منتفی است زمین به شهرداری عودت داده شود.

وی در بخش دیگری با تأکید بر این که عمده فاضلاب منطقه اسلام‌آباد کرج و خیابان برغان به‌وسیله یک لوله به رودخانه کرج سرازیر می‌شود که وضعیت بسیار وحشتناکی را به وجود آورده است، گفت: این وضعیت غیربهداشتی در هسته مرکزی کرج به وجود آمده که باید مورد توجه واقع شود زیرا خطر بیماری در کمین شهروندان است.

شهرداری کرج با مشارکت شرکت آب و فاضلاب نسبت به ساماندهی وضعیت فاضلاب‌های شهری اقدام کند عضو شورای شهر کرج گفت: متأسفانه فاضلاب سرازیر شده از منطقه اسلام‌آباد و خیابان برغان در طول مسیر جاری است و به باغات منطقه کلاک و خلج آباد هم منتقل می‌شود.

زارع تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و اساسی مدیریت شهری ساماندهی آب‌های سطحی و یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان ساماندهی فاضلاب‌های شهری است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: جاری شدن فاضلاب‌های شهری در کوچه‌های منطقه اسلام‌آباد و سایر مناطق باید از سوی مدیریت شهری مورد ساماندهی قرار گیرد زیرا خطرات بهداشتی زیادی را به دنبال دارد.

عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: شهرداری کرج با مشارکت شرکت آب و فاضلاب نسبت به ساماندهی وضعیت فاضلاب‌های شهری اقدام کند.

زارع با اشاره به این که وجود چنین مشکلاتی در کلانشهر کرج جای تأسف دارد، گفت: ساماندهی فاضلاب‌های شهری باید در اولویت باشد.

وی در بخش دیگری از نیروی انتظامی استان خواست نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر حاشیه رودخانه کرج اقدام کند زیرا تجمع معتادان در این منطقه برای شهروندان ایجاد مشکل کرده است.

کد خبر 402865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha