مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرتاب تلسکوپ شکارچی سیارک‌های ناسا، تس، به تاخیر افتاد و زمان پرتاب جدید آن برای روز چهارشنبه ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده‌است.

براساس گزارش اسپيس، اين تلسكوپ قرار بود روز 17 آوريل از پايگاه فضايي كيپ‌كاناورال فلوريدا به كمك راكت فالكون اسپيس‌ايكس به فضا پرتاب شود، سه ساعت پيش از پرتاب تغيير برنامه داد زيرا شركت اسپيس‌ايكس اعلام كرد براي حل و فصل مسئله‌اي مرتبط با سيستم هدايت، مسيريابي و كنترل راكت به زمان بيشتري نياز دارد.

اسپيس‌ايكس اعلام كرد درتلاش است تا پرتاب در برنامه تعيين شده در روز 18 آوريل انجام گيرد. دانشمندان اين پروژه نيز از اين تاخير رضايت دارند زيرا فرصت بيشتري براي كنترل نهايي ماهواره تس خواهند داشت.

زماني كه اين ماهواره به فضاپ پرتاب شود، براي سالها به ستاره‌ها خيره خواهد شد به اين اميد كه عبور سياره‌اي از برابر يكي از اين ستاره‌ها نوسان نوري خفيفي ايجاد كرده و موقعيت سياره را افشا كند. انتظار مي‌رود "ماهواره تجسس سياره‌هاي فراخورشيدي درحال عبور" يا تس طي دو سال اول ماموريت خود بتواند دو تا سه هزار سياره شناسايي كند.

اين ماهواره كه چهار دوربين ردياب به همراه دارد،‌كاتالوگي از ستاره‌ها فراهم خواهد كرد كه ديگر تلسكوپ‌هاي زميني و فضايي بتوانند براي بررسي‌هاي بيشتر از آن استفاده كنند. به گفته سارا سيگر مدير پروژه تس در موسسه MIT،‌اين كاتالوگ مانند يك دفترچه تلفن است و مي‌توان از ميان ليست موجود در آن به موارد جالب توجه دسترسي پيدا كرد.

با اين‌همه،‌شايد مهمترين بازيگر در ميدان اكتشافات فضايي آينده،‌وارث تلسكوپ هابل،‌جيمز وب باشد كه قرار است از سال 2020 وارد مدار زمين شود. اميد مي‌رود اين تلسكوپ بتواند اتمسفر تعدادي از سياره‌هاي جديد را تجزيه و تحليل كرده و در تركيبات گازي آن به دنبال نشانه اي از حيات باشد.

کد خبر 402957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha