همشهری آنلاین: مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان این که سامانه بارشی اخیر سبب بارش ۷۲ میلی‌متری در استان شده است، گفت: ۹۴ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پُر شده است.

۹۴ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر شده است

به گزارش مهر، کیاست امیریان اظهار داشت: از ابتدای مهر ۱۳۹۶ تاکنون ۳۸۳ میلی‌متر بارندگی در استان کرمانشاه داشتیم و این میزان بارش در مقایسه با بلندمدت سال قبل که ۴۳۲ میلی‌متر بوده است، ۱۰ درصد فاصله داریم.

وی افزود: سامانه بارشی اخیر سبب بارش ۷۲ میلی‌متری در استان کرمانشاه شده و رقم قابل توجهی است و جای شکرگزاری دارد و اگر این بارندگی‌ها را نداشتیم با مشکلاتی در بحث کشت دیم در مناطق سردسیری مواجه می‌شدیم.

امیریان بیان کرد: ما همچنان از متوسط کشوری و میزان بارندگی سال گذشته فاصله داریم، البته بحران خشکسالی همچنان وجود دارد و مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان این که ایران کشوری نیمه خشک است، گفت: استان کرمانشاه نصف متوسط جهانی بارندگی دارد و باید به سمت آبیاری مناسب و بهره‌وری در مصرف آب در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

امیریان با بیان این که ۹۴ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پر شده است، گفت: از ۸۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره سدهای استان کرمانشاه، ۷۶۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب داریم و باید حداقل باید ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال آب پشت سدهای ما وارد شود.

کد خبر 402965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha