همشهری آنلاین: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از تشدید اقدامات حفاظتی همزمان با فصل زادآوری حیات وحش خبر داد و از مردم‌ خواست برای حفظ آرامش حیات وحش در این فصل به آن‌ها نزدیک نشوند.

در فصل زاد و ولد به حیات وحش نزدیک نشوید

به گزارش ایسنا، اکبر شیخ‌زاده اقدم افزود: فصل بهار هنگام زایش وحوش درطبیعت است و زایش حیواناتی چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده ورجین و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: به منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد استرس در زمان زادآوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی توسط ماموران اجرایی این اداره در حال انجام است.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد فضای آرام و مطلوب برای زادآوری حیات وحش از ورود افراد به منطقه حفاظت شده ورجین جلوگیری می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از تشدید فعالیت اکیپ‌های سیار به منظور حراست و کنترل منطقه خبر داد و تاکید کرد: به‌طور قطع در این ایام با سودجویی و اقدامات خلاف قانون به شدت برخورد می‌شود و درصورت مشاهده تخلف، فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل خواهد شد.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی محیط زیست استان تهران (سامات) شیخ زاده در پایان از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا ضمن همکاری لازم با محیط بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش جدا خودداری کنند تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد کنند.

کد خبر 402967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha