سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه جریان رسانه‌ای غرب را مانند هشت پایی خواند که دنیا را گرفتار کرده است و از سلطه آن بر رسانه‌های ملی سایر کشورها ابراز تاسف کرد.

 روسیه جریان رسانه ای غرب را هشت پا خواند

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» در چهارمین نشست رسانه های روسی زبان با بیان اینکه جریان خبری کشورهای غربی، رسانه های دنیا را تحت فرمان خود درآورده است، افزود: متأسفانه در اغلب موارد، اطلاعات دست اول رسانه های ملی در کشورهای آسیایی و آفریقایی، منابع و اطلاعاتی هستند که توسط رسانه های غربی منتشر می شود، به عبارت دیگر موج اطلاعاتی غرب رسانه های جهان را تسخیر کرده است.

به گزارش ایرنا، در یک ماه گذشته دو رویداد در جهان رخ داده است که روس ها و غربی ها در خصوص آن اختلاف نظر دارند و به نظر می رسد کنایه سخنگوی وزارت خارجه روسیه برداشت غالب افکار عمومی جهان از این دو رویداد بوده است.

رویداد اول مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس بود که انگلیس مدعی شد او در سالزبری مورد حلمه شیمیایی با گاز اعصاب ساخت روسیه قرار گرفته است و پیش از شروع تحقیقات 23 دیپلمات روسی را از کشورش اخراج کرد.

در پی این ماجرا، نزدیک به 30 کشور غربی 152 دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کردند و روسیه را مقصر حادثه ای خواندند که هنوز ثابت نشده است.

در رویداد دوم، گروهی با عنوان کلاه سفید ها (مخالفان دولت قانونی سوریه) با مخابره تصاویری به جهان مدعی حمله شیمیایی دولت سوریه به مردم در دومای سوریه شدند حال آنکه روسیه از یک ماه قبل بارها در خصوص چنین طرحی هشدار داده بود.

با وجودی که روسیه اعلام کرد مدارکی در دست دارد که نشان می دهد سرویس اطلاعاتی انگلیس طراح این سناریو است، اما رسانه های غربی با انتشار تصاویر دلخراش دریافتی از کلاه سفید ها، به تحلیل و گمانه زنی در این باره پرداختند که غرب باید چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن به دولت سوریه پاسخ قاطعی بدهد؟.

سرانجام پس از چند روز، آمریکا، فرانسه و انگلیس برخلاف قوانین بین المللی، به سوریه حمله موشکی کردند و با وجود اینکه دو سوم موشک های آنان توسط سامانه دفاع موشکی ساخت شوروی سابق، نابود شد، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ماموریت با پیروزی به پایان رسیده است و رسانه های غربی نیز به تفسیر و تحلیل دستاوردهای این حمله پرداختند.

کد خبر 402991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha