چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژروم هامون دارد به‌ نام مستعار جدیدش «مرد سه چهره» عادت می‌کند.

Jérôme Hamon

به گزارش خبرگزاری فرانسه او سه ماه پس از دومین پیوند صورت در بیمارستانی پاریس بستری مانده است، اما به‌سرعت «هویت» جدیدش را پذیرفته است.

صورت جدیدش صاف و بدون حرکت است و جمجمه، پوست و اجزای چهره‌اش هنوز به‌طور کامل هم‌آرایی پیدا نکردند. ترمیم کامل صورت روندی تدریجی خواهد داشت که بر مصرف داروهای مهارکننده دستگاه ایمنی که مانع از رد پیوند می‌شوند، متکی است.

این مرد ۴۳ ساله که پس از عمل پیوند در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژانویه دوران نقاهتش از جراحی ادامه دارد، هفته گذشته خبرنگاران گفت:‌«من کاملاً احساس می‌کنم خودم هستم»

این عمل بی‌سابقه با تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان بیمارستان اروپایی ژرژ پمپیدو در پاریس و لورن لانتیری، استاد جراحی پلاستیک که این جراحی چندمرحله‌ای را رهبری کرد، به انجام رسید.

این زمان عجیبی برای دوباره به هم رسیدن بیمار و پزشک بود، چراکه لانتیری نخستین پیوند صورت کامل جهان، شامل مجاری اشکی و پلک‌ها را در ژوئیه ۲۰۱۰ در بیمارستانی در خارج پاریس بر روی هامون انجام داده بود.

هامون دچار نوروفیبروماتوز نوع ۱ است، یک بیماری ژنتیکی که باعث ایجاد تومورهای بدشکل کننده و عوارض مربوط به آن می‌شود.

نخستین پیوند صورت بر روی او در سال ۲۰۱۰ موفق بود. اما در همان سال برای درمان بیماری جزئی در حد سرماخوردگی به او آنتی‌بیوتیکی دادند که با درمان مهارکننده ایمنی او ناسازگار بود.

در سال ۲۰۱۶ نشانه‌های رد پیوند در او ظاهر شد و وضعیت صورت جدید او روبه‌زوال گذاشت.

هامون تابستان گذشته بستری شد و در ماه نوامبر صورت پیوندیش به وضعیت مردگی بافتی رسید.

او برای دو ماه بدون صورت در بیمارستان باقی ماند که دوره‌ای بسیار مشکل بود و پزشکان به دنبال یک اهداکننده سازگار با او بودند.

این موردی استثنایی برای بیماری استثنایی بود.

درنهایت، یک اهداکننده صورت پیدا شد، مرد ۲۲ ساله‌ای که صدها کیلومتر دورتر از پاریس مرده بود. لانتیری خبر را در یکشنبه‌ای در ژانویه شنید و یک عملیات تدارکی و پزشکی گسترده را به‌سرعت به راه انداخت.

صورت فرد دهنده به‌سرعت از طریق جاده روز دوشنبه به بیمارستان ٰژرژ پمپیدو در پاریس رسانده شد.

Prof Lantieri

دکتر لانتیری در کنار صفحه‌ای که مراحل متفاوت درمان هامون را نشان می‌دهد، نشسته است

هامون در ساعت پایانی بامداد روز دوشنبه به بیمارستانش بازگردانده شد و عمل بی‌سابقه پیوند دوم صورت روی انجام شد و تیم پزشکی متوجه نشانه‌های امیدوارکننده بازگشتن رنگ به صورت جدید شدند.

برای جلوگیری از رد پیوند، بیمار برای سه ماه تحت درمان خونی خاصی گرفت. هامون باوجود همه اضطراب و رنجی کشید، اکنون دوباره آدم شادی است.

تاکنون حدود ۴۰ پیوند صورت در سراسر جهان انجام شده است و نخستین مورد پیوند صورت بر روی یک زن فرانسوی به نام ایزابل دینور در شمال فرانسه انجام شد.

کد خبر 403033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha