همشهری آنلاین: گروهی از بابون‌ها در نمایشی بی‌نظیر از خلاقیت حیوانات با همکاری یکدیگر نقشه فراری را طراحی کردند و برای چندین ساعت توانستند خارج از دیوارهای این مجتمع طعم آزادی را بچشند.

براساس گزارش گيزمودو، شايد افراد زيادي با چالش رفتاري استفاده از حيوانات در تحقيقات پزشكي درگير باشند، اما ظاهرا درگيري به تنهايي كار ساز نيست از اين رو بابون‌هاي اين مركز خود وارد عمل شده‌اند تا جانشان را نجات دهند. اين فرار كه روز شنبه 14 آوريل 2018 رخ داد، به واسطه استفاده هوشمندانه از يك بشكه 208 ليتري آبي‌رنگ ممكن شد.

بابون‌ها درون اين بشكه پنهان نشدند،‌بلكه از آن به عنوان نردبان استفاده كرده و از ديوارهاي مجتمع بالا رفتند . مقامات اين مجتمع عصر روز شنبه از فرار بابون‌ها آگاه شدند و دريافتند اين جانداران با كمك يكديگر يكي از بشكه‌هاي درون محوطه را به سمت ديوار غلطانده‌اند و از آن براي فرار استفاده كرده‌اند.

اين بشكه‌ها كه چند‌ماهي است به مجتمع وارد شده‌اند، به عنوان ابزاري براي تشويق بابون‌ها مورد استفاده مي‌گرفتند و زماني كه اين حيوانات اشياء را به اطراف مي‌غلتاندند، به عنوان جايزه از اين بشكه‌ها غذا دريافت مي‌كردند. اما مقامات اين مركز پژوهشي معتقدند غلتاندن بشكه آبي در اين مورد خاص با هدفي فراتر از دريافت غذا انجام گرفته‌است.

به گفته ليزا كروز سخنگوي اين مركز،‌بابون‌ها حيواناتي به شدت باهوش هستند و هنوز كسي نمي‌داند چگونه توانسته‌اند بشكه را به صورت ايستاده درآورند،‌ آنهم درست در نقطه‌اي كه ارتفاع ديوار براي بالارفتن و فرار كردن مناسب بوده‌است. در اين عمليات فرار، چهار بابون از نردبان دست‌ساز خود براي بالارفتن از ديوار 35 ساله مجتمع كه براي جلوگيري از فرار به سمت داخل انحنا دارد، استفاده كرده‌اند.

زماني كه فراري‌ها به بالاي ديوار رسيدند، يكي از آنها داوطلبانه به داخل حصارها بازمي‌گردد. اما سه بابون ديگر خود را به حصار بعدي رسانده و با عبور از آن وارد جاده مي‌شوند. 

پس از گذشت نيم ساعت و دريافت گزارش‌هاي مردمي از مشاهده بابون‌ها در ميان جاده، تيم زنده‌گيري حيوانات مجتمع وارد عمل شده و بابون‌هاي فراري را به محل اوليه خود بازگرداندند.

کد خبر 403044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha