پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هند زیستگاه جمعیت قابل توجهی از انواع سگ‌ها است اما کارشناسان این کشور در یک بررسی تازه هشدار داده‌اند که این حیوانات می‌توانند تهدیدی برای سایر گونه‌های حیات وحش از جمله گونه‌های در معرض خطر انقراض باشند.

خطر سگ‌ها برای حیات‌وحش بومیِ هند

به گزارش ایسنا، در این بررسی بر حملات سگ‌ها به حدود ۸۰ گونه جانوری از قبیل لانگور طلایی و هوبره هندی بزرگ تاکید شده است. همچنین نیمی از این حملات داخل یا اطراف مناطق حفاظت شده اتفاق افتاده است.

هند زیستگاه حدود ۶۰ میلیون از تقریبا یک میلیارد قلاده سگ موجود در جهان است. کارشناسان هندی به منظور درک تاثیرات این موجودات روی حیات وحش بومی این کشور به بررسی دقیق آن پرداختند.

به گفته کارشناسان این گونه جانوری در حال حاضر در حیات وحش سراسر هند به مشکل بزرگی تبدیل شده است. طبق گزارش‌ها این موجودات نزدیک به ۸۰ گونه حیات وحش را مورد حمله قرار داده‌اند که بیشتر این حملات روی پستانداران بوده است.

در سراسر جهان گربه‌سانان، سگ‌سانان و حتی جوندگان و خوک‌ها حیات وحش را دچار اختلال کرده و حدود ۶۰۰ گونه در معرض خطر انقراض و آسیب‌پذیر را تهدید می‌کنند.

به گزارش مونگابی، مطالعات نشان می‌دهد سگ‌ها در انقراض ۱۱ گونه از مهره‌داران و به خطر انداختن ۱۸۸ گونه در معرض انقراض در سراسر جهان نقش داشته‌اند.

کد خبر 403063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha