پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی باش باران در اغلب استان‌های کشور، بارش برف را برای برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (پنجشنبه) ۳۰ فروردین ماه در برخی از مناطق استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی و ساعات بعد از ظهر نواحی شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که امروز در نیمه غربی کشور افزایش دما رخ می‌دهد، گفت‌: از بعد از ظهر امروز تا اواسط وقت روز جمعه (۳۱ فروردین ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر دما حدود هشت تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با بیان این که فردا در نیمه شرقی کشور آسمان صاف خواهد بود، از افزایش نسبی دما در این منطقه خبر داد و گفت‌: فردا در ساعات بعد از شهر در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و وزش باد رخ می‌دهد که در استان‌های کردستان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران همراه با بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته وظیفه، (شنبه اول اردیبهشت ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال اصفهان و یزد ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در روز شنبه در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به همراه وزش باد شدید، پدیده گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در روز شنبه با نفوذ هوای خنک به استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران رخ خواهد داد، گفت‌: در همین روز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان شرایط جوی تهران را پیش‌بینی کرد و گفت‌: آسمان تهران فردا (جمعه ۳۱ فروردین ماه) صاف در بعد از ظهر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۲ و ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز شنبه کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران در روز شنبه ۲۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 403138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha