جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران خواستار هوشیاری مردم و مسئولان در مساله نفوذ شد و گفت: سربازان امام زمان (عج) نباید تنها به دنبال کشف شبکه‌های نفوذ باشند و باید تهاجمی عمل کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: به جای این که دشمنان ما را سرگرم کنند سربازان گمنام امام زمان (عج) باید به گونه‌ای عمل کنند که آنها ضمن سرگرم شدن نتوانند نقشه‌ای علیه ایران طرح کنند.

وی تاکید کرد: حواس همه مردم و کارشناسان باید به این مساله باشد و فریب نفوذی‌ها را نخورند و آنها را بشناسند، کسانی که دل در گرو بیگانگان دارند و دم از خدمت می‌زنند شاخص‌های نفوذ را بدست آورند و بدانند چه کسی نفوذی و چه کسی خودی و در خدمت ولایت است.

وی به دیدار وزیر، مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این دیدار به گفته حاضران در فضای توام با معنویت و صفا برگزار شد که سابقه نداشت و این نشانه عنایت امام زمان (عج) به این جمع است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مطالبی که رهبر معظم انقلاب در جمع این عزیزان مطرح کردند برای همه مفید است که یک بخش آن تخصصی برای این بزرگواران بود.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: خط و جناح این عزیزان خط و جناح انقلاب است و جناح انقلاب جناح تعبد و قرار گرفتن زیر پرچم ولایت فقیه است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) در زمینه مساله نفوذ اشاره کرد و اظهار داشت، در یک میدان جنگ بزرگ و پیچیده قرار داریم و حواسمان باید به روش‌های دشمن در این جنگ باشد که در راس آن مساله نفوذ است.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین بر ضرورت توجه به مساله نفوذ در کشور تاکید کرد و یادآور شد: به دلیل این که نفاق اسلام را به مصیبت‌هایی گرفتار کرده است و به زودی از آن خلاص نمی‌شویم بررسی این مساله ضروری است.

وی با بیان این که بازرسی‌هایی که انجام می‌شود به نوعی سرقت اطلاعات است، اضافه کرد: موضوع بعدی محاسبات تصمیم‌گیرها است چراکه نفوذی‌ها فضایی را برای تصمیم‌گیرهای کشوری بوجود می‌آورند که تصمیم‌گیران خودشان را بین تسلیم و نابودی می‌بینند و تسلیم را بر نابودی ترجیح می‌دهند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: این افراد با تبلیغات دشمن و رفت‌وآمدهایی که دارند و با حضور در دفاتر مسئولان به عنوان رفیق یا مشاور ارشد مکرر مناسبت‌هایی را مطرح می‌کنند تا تصمیم‌گیران را دچار اشتباه کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با یادآوری این که تغییر باورهای مردم نیز از دیگر موضوعات در مساله نفوذ است، ادامه داد: تغییر باورهای مردم مهم است و با توجه به این که بزودی از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌شود دیگر اسرارمان پیش بیگانگان نخواهد بود و در این مسیر خودکفا شده‌ایم.

وی از راه‌های نفوذ را تغییر باورهای مردم ذکر و تصریح کرد: تلاش دارند مردم را به این باور برسانند که انقلاب برای شما کاری نکرده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم کشورهایی که به آمریکا متکی هستند هیچکدام به جایی نرسیده‌اند و ترامپ به عربستان با این همه پول می‌گوید گاو شیرده ماست و وقتی شیر ندهد کنار می‌گذاریم، آیا این عزت و اقتدار یک کشور است؟

وی اضافه کرد: قلدری حکومتی را در حد حیوان مطرح کند و برای آن ارزش قائل نیست، جمهوری اسلامی ایران است که 40 سال در جنگ و انقلاب بوده و سرافراز است و به همه دنیا نه می‌گوید و مشت محکم آن دهان دشمنان را خرد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران به نابسامانی‌های مالی و اقتصادی در زمینه ارز نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما همواره در جنگ اقتصادی هستیم و تنها تحریم علیه ایران وجود ندارد و موضوع سوء مدیریت، نبود نظارت و نفوذ نیز قابل تامل است.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر این که در جریان نابسامانی ارزی دست بیگانه مشهود بود، اظهارداشت: این کار نفوذی‌ها و مزدبگیرها است، دشمنان با ایجاد آشفتگی در سال‌های 78، 88 و در سه ماهه آخر سال گذشته بنا داشتند کار نظام را تمام کنند.

وی یادآور شد: ریشه اصلی ناامنی‌ها از طریق تلگرام و شبکه‌های اجتماعی بود که ناامنی اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه داشت.

  • حمله به سوریه برخلاف قوانین بین‌المللی است

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کرد و گفت: این اقدام بر خلاف موازین و قوانین بین‌المللی است و هر روز که بر عمر ننگین جهان سلطه می‌گذرد به دست خود چهره ناموزون وحشی خود را برای همه عالم از پس پرده نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: آنها نه دین، نه تمدن و نه قانون دارند و هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ حیوانی این گونه نیست و جهان سلطه هیچ حد و مرزی ندارد و منطق آن زور است.

وی تصریح کرد: این موضوع برای مستضعفان درسی است که امام راحل آن را خوب یاد داد و به همین دلیل تا امروز ملت به آن پایبند بوده است.

وی به حمله موشکی آمریکا به سوریه اشاره کرد و گفت : به تعبیر شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی آمریکا عصبانی است و باید گفت بمیر؛ پس از این که مقاومت دماغ آنها را به خاک مالید و همه نقشه‌هایی که با خلق داعش کشیده بودند و بنا بود قسمتی از منطقه را به آتش بکشند شکست خورد چند موشک پرتاب کردند که بگویند ما هستیم که حاصلی جز رسوایی وبی دینی آنها نداشت.

امام جمعه موقت تهران همچنین در مورد جنایت اسرائیل در فلسطین اشغالی اظهار داشت: از زمانی که حرف غیرقانونی، غیرعرفی و غیر اخلاقی ترامپ مبنی بر تغییر پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس مطرح شد، در واقع می‌خواهد اولین تیر را به قبله مسلمین پرتاب کند ولی تمام مردم فلسطن به پاخاستند که این نشانه قدرت است بنابراین زمانی که هر بلایی می‌خواستند بر سر فلسطین دربیاورند، گذشت.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امروز همه ملت‌های مظلوم جان گرفته‌اند و این جنایت‌ها را موجب تسریع زوال حکومت ننگین می‌دانیم و به ملت فلسطین می‌گوییم که شما در مقاومت خود ثابت قدم باشید و فرج نزدیک است و جام پیروزی را خواهید نوشید و با وعده‌هایی که رهبر معظم انقلاب داده‌اند مسلمان‌ها در مسجدالاقصی بدون اسرائیلی‌ها نماز به پا خواهند داشت.

وی همچنین با گرامیداشت روزهای ارتش و پاسدار گفت: آنان نیروهای جان برکف و سنگرنشین و ایثارگر هستند ارتش باصلابت کامل در مسیر کسب اقتدار جدید است و خداوند شهدای آنها را پذیرفته و بازماندگان نیز راه شهدا را طی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: سپاه پاسداران نیز شایسته آن بود که روز ولادت امام حسین (ع) به روز پاسدار نامگذاری شود، آنها فرزندان شهادت هستند و تربیت شدگان دامن امام خمینی (ره) و نهال‌هایی هستند که امام آن را غرس کردو شهدا آبیاری کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین به دیدارهای خود که گاهی با ایثارگران و جانبازان قطع نخاعی و ویلچری دارد، اشاره کرد و گفت: ما بدهکار آنان هستیم چراکه آنان سلامتی خود از دست دادند.

وی بر رسیدگی به مشکلات جانبازان و ایثارگران تاکید کرد و یادآور شد آنان از علما، طلبه‌ها و مسئولان توقع دارند، چشم به راه هستند و تقاضا دارم برنامه‌ای تدارک دیده شود تا ملاقات‌ها با آنان نشاط آور برگزار شود.

  • آتش‌افروزی زبان خطرناک است

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران نیز آتش افروزی زبان را خطرناک دانست و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر به زنان تذکر کافی است و آن را که سرنوشت ما (خداوند) به دست اوست نباید ناراضی کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: اگر انسان در خصوص زبان تقوا داشته باشد خداوند انسان را در مسیر اصلاح قرار می‌دهد.

وی نقش چشم را در این موضوع مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: همین قدر به زنان تذکر دهید، کافی است آنها خداوند را دوست دارند و آن را که سرنوشت ما به دست اوست نباید ناراضی کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تقوا همان مراقبه است که زندگی انسان تحت نظارت دین و عقل باشد، کسانی که در زندگی حساب و کتاب ندارند و هر چه بر زبان‌شان می‌آید می‌گویند، تقوای آنها ضعیف است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مومن اختیار زبان خود را در اختیار دارد، گفت: مومن اعضای خانواده را با زبان نمی‌رنجاند و جوان مومن با زبان خود حرمت پدر و مادر را زیر سوال نمی‌برد.

وی تاکید کرد چشم مومن رها و هرزه نیست، بلکه جاسوس دل است.

وی افزود: زبان و چشم دو مرکز کنترل خداجویان است مومنان در گفتارشان اول فکر می‌کنند و اگر دیدند خداوند ناراضی است آن را نمی‌گویند و اگر دیدند خلاف ارزش‌های انسانی است، سکوت می‌کنند. زبان اگر درست شود، دل درست می‌شود.

کد خبر 403189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha