یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سود کلی صنعت موبایل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱ درصد نسبت به سال زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ کاهش داشت.

بسذس

با این حال ۳۵ درصد سود صنعت موبایل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ برای آیفون ۱۰ بوده است. این آمار باعث شده که سهم آیفون از سود بازار موبایل ۱ درصد افزایش پیدا کند.

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده فروش گوشی‌های رده بالا در سال ۲۰۱۷ به اندازه پیش بینی‌ها نبود؛ اما شرکت اپل توانسته است ۸۶ درصد سود این حوزه را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به دست بیاورد. اپل با عرضه آیفون ۱۰ توانست میزان سود خودش از حوزه موبایل را ۱ درصد افزایش دهد و این در حالی است که از عرضه آیفون ۱۰ زمان زیادی نمی‌گذرد.

در این گزارش گفته شده که شرکت‌های چینی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند ۱٫۳ میلیارد دلار سود کسب کنند. البته سود این شرکت‌ها تنها به گوشی‌های رده بالا محدود نمی‌شود و گوشی‌های میان‌رده را هم در بر می‌گیرد. شرکت‌های چینی مثل هواوی، Oppo و Vivo گوشی‌های خودشان را با قیمت بالایی نمی‌فروشند و به همین دلیل سود زیادی کسب نمی‌کنند. براساس اطلاعات منتشر شده گوشی آیفون ۱۰ به اندازه ۶۰۰ گوشی اندرویدی سود به همراه داشته است.

در این میان گوشي‌های رده بالای سامسونگ توانسته‌اند بیشترین سود را بعد از گوشی‌های اپل به کسب کنند. در واقع گوشی‌های رده بالای سامسونگ بیشترین سود از بازار گوشی‌های رده بالای اندرویدی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

شرکت هواوی که از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده موبایل چینی به حساب می‌آید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ توانسته بیش از ۵۹ درصد افزایش سود داشته باشد.

کد خبر 403249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha