مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معمار فرانسوی وینسنت کالبوت تلاش دارد ساختمان‌هایش فراتر از برج‌های عادی باشند که در شهرهای مختلف جهان ساخته می‌شوند، سازه‌هایی کم مصرف و جاذب کربن که بتوانند با گرمایش جهانی مقابله کند.

معماری

براساس گزارش CNN، يكي از ايده‌هاي اين معمار مشهور در تايپه پايتخت تايوان به زودي بنا خواهد شد، برجي به نام تائو ژو يين يوآن به معني "عقب‌نشيني تائو‌ ژو" تا اواخر سال 2018 تكميل شده و به برجي مسكوني كه از 23 هزار درخت و بوته پوشانده شده تبديل خواهد شد.

اگرچه كالبوت اين سازه را به جنگلي شهري توصيف مي‌كند،‌ اينطور به نظر مي‌آيد طرح سازه با الهام از دي‌ان‌اي انجام شده‌است، مارپيچي دوگانه كه از پي ساختمان با زاويه 90 درجه به سمت آسمان كشيده شده‌است. درصورتي كه همه‌چيز طبق برنامه پيش رود، گياهان اين سازه قادر خواهند بود سالانه 130 تن دي‌اكسيدكربن را به خود جذب كنند، يعني برابر آلودگي 27 خودرو در سال.

معماری

براساس گزارش آژانس جهاني انرژي، تايوان در سال 2014 نزديك به 250 ميليون تن دي‌اكسيد‌كربن توليد كرده‌است. كالبوت تاكيد دارد اين سازه قدمي كوچك به شمار مي‌رود كه مي‌تواند در برابر گرمايش جهاني جهشي بزرگ به شمار رود كه تلاش دارد ردپاي زيست‌محيطي خود را براي ساكنانش به حداقل برساند.

اين مجتمع مسكوني 21 طبقه كه هر طبقه نسبت به طبقه زيرين چرخشي 45 درجه دارد، به شكلي طراحي شده كه در آن مصرف انرژي ساكنان به حداقل برسد. براي مثال به گونه‌اي طراحي شده تا از نور و تهويه هواي طبيعي حداكثر استفاده شود. سازه همچنين شامل چرخه بازيافت آب باران و صفحات خورشيدي است.

كالبوت مي‌گويد قلب تمامي طراحي‌هاي فرازميني و آينده‌نگرانه‌اش تلاش براي توجه به تهديد جدي‌اي است كه شهر‌ها براي نسل بشر به دنبال دارند.

کد خبر 403358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha