همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت اختصاص منابع پایدار به طرح تحول سلامت تاکید کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر، با بیان اینکه طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم را به همراه داشته است، گفت: برای ادامه این طرح نیازمند اراده جدی در دولت هستیم چرا که این اراده جمعی درحال حاضر وجود ندارد و شخص وزیر بهداشت تنهاست.

سیدحسن حسینی شاهرودی، وی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط همراهی لازم را ندارند گفت: باید منابع پایداری برای این طرح در نظر گرفته شود چرا که دیگر روش‌هایی که به صورت روزمره اتفاق می‌افتد دیگر پاسخگوی این طرح نیست و این ادامه این طرح را با مشکل روبرو خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص طرح تحول سلامت، اظهارداشت: این طرحی بود که با تدبیر ریاست جمهوری و همچنین وزیر بهداشت در جهت توسعه بهداشت و درمان کشور راه اندازی شده است.

حسینی شاهرودی در ادامه افزود: اگر بنا است که این طرح پایدار بماند باید اراده جمعی در هیات دولت باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احساس می‌شود این اراده جمعی وجود ندارد، گفت: شخص وزیر در این حوزه بسیار تنهاست و حوزه برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های مرتبط با امر سلامت همراهی لازم را ندارند و یا مشکلات و محدودیت‌هایی دارند که نمی‌توانند پا به پای وزارت بهداشت در این امر مشارکت کنند.

عضو هیات‌ رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: باید این طرح انسجام لازم را داشته باشد و اراده در همه دولت مردان باشد تا این طرح اجرایی و عملیاتی شود چرا که طرح تحول سلامت از جمله طرحی‌هایی است که رضایتمندی همه مردم و خصوصا افراد ضعیف جامعه را در بر داشته است به همین دلیل اراده جمعی باید در دولت باشد و منایع پایداری برای این طرح فراهم شود.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ منابعی را در نظر گرفتیم اما نمی‌تواند کفاف هزینه‌های این طرح را بدهد، گفت: این طرح باید اصلاح و کوچک تر شود تا هم نقاط ضعف آن کمتر شود و هم هزینه‌ها کاهش پیدا کند و هم منابع پایدار از جمله عوارض سیگار، مالیات بر ارزش افزوده که باید سهم بیشتری از آن در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد و منایع پایدار خاصی که مستمر و پایدار باشد برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: اتفاقاتی که به صورت روزمره می‌افتد مانند اوراق قرضه یا شیوه‌های دیگر جوابگوی این طرح نیست و این طرح را زمین خواهد زد و امیدواریم دولت برای تامین منابع این طرح عزم جدی داشته باشد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه طرح تحول سلامت طرحی بود که رضایتمندی مردم را به همراه داشته است، گفت: اما از باب اینکه منابع آن تامین نشده و یا اینکه دستگاه‌های مرتبط به تعهدات خودشان عمل نکردند باعث شد بسیاری از حوزه‌های مرتبط با این امر مانند بیمارستان‌ها، اورژانس بیمارستان‌ها، پرستاران، داروخانه‌ها و پزشکان نسبت به معوقات خود معترض باشند. چرا که بعضا معوقات آنها از یک سال هم می‌گذرد که اعتراض آنها بجاست.

کد خبر 403405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha