مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

عضو شورای شهر تهران که در تهرانگردی جمعه و بهاری به شهرری رفته بود، پیشنهاد داد برای احیای چشمه علی واقع در این محدوده پایتخت کمیته‌ای ویژه تشکیل شود.

چشمه علی

احمدمسجدجامعی پس از نخستین برنامه تهرانگردی سال97 درخصوص وضعیت 2چشمه موجود به همشهری گفت: «چشمه علی سابقه تاریخی و بسیار کهنی دارد اما در بازدید اخیرمان به همراه‌ آقای خلیل‌آبادی، دیگر عضو شورا متوجه شدیم که یکی از 2 چشمه موجود خشک شده و دیگری نیز آب بسیار کمی دارد که آن هم به گفته اهالی به‌خاطر بارندگی‌های اخیر است.»

او 3سال پیش از این نیز خشک‌شدن چشمه علی را ناشی از حفاری‌های غیراصولی مربوط به خط مترو در سالیان گذشته عنوان کرد. به گفته مسجدجامعی، اهالی نسبت به چشمه‌علی اعتقاد خاصی دارند؛ اینگونه که قالی‌های خود را هنگام خانه تکانی پایان سال در این چشمه می‌شویند چراکه این چشمه برکت به همراه می‌آورد. او گفت که تشکیل کمیته‌ احیای چشمه‌علی را در صحن شورا پیشنهاد خواهد داد زیرا رویکرد مدیریت شهری جدید توسعه گردشگری است.

این عضو شورای شهر تهران بر حفظ کتیبه قدیمی بالای چشمه خشک شده نیز تأکید کرد و گفت که بهتر است برای دیده‌شدن این اثر تاریخی، نورپردازی ویژه‌ای درنظر گرفته شود. مسجدجامعی همچنین درخصوص موزه‌شدن کارخانه سیمان ری در 28اردیبهشت، گفت: «در پی نگرانی ایجادشده به‌خاطر فیلمبرداری سریال پایتخت۵ در این کارخانه تاریخی، بازدیدی صورت گرفت و شاهد آن بودیم که هیچ‌گونه آسیبی به این بنا وارد نشده است.

حال خبر خوش اینکه در اواخر اردیبهشت این کارخانه تبدیل به موزه صنعت می‌شود.» او در مورد حفظ این بنای کهن نیز پیشنهاد داد که در‌های کارخانه پس از تبدیل به موزه، به روی عموم برای بازدید باز شود. به‌نظر او، بازدید مداوم از کارخانه سیمان ری، از تخریب و باقی‌ماندن مابقی فضاها و المان‌ها جلوگیری می‌کند.

کد خبر 403438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha