همشهری آنلاین: کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی آخرین گروه مشمولان سهام عدالت هستند که براساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی واریز سود این گروه هفته آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، براساس قانون تجارت، شرکت‌ها موظفند حداکثر هشت ماه پس از برگزاری مجمع عمومی اقدام به توزیع سود تقسیمی و مصوب خود میان سهامداران کنند.

همچنین براساس قانون، از سال 1396 سازمان خصوصی‌سازی موظف است سود سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر را میان 20 گروه مشمولان توزیع کند.

براساس اعلام «عبدالله پوری حسینی» رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از دی‌ماه 1396 تاکنون 3 هزار میلیارد تومان سود تقسیمی مربوط به 49 شرکت سرمایه‌پذیر از شرکت‌ها دریافت و به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است.

واریز سود گروه آخر از 28 اسفند پارسال شروع شده و به گفته پوری حسینی تا هفته آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دلیل تاخیر واریز سود این گروه را تاخیر برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر در پرداخت کامل سود تقسیمی بیان کرد.

به گفته پوری حسینی شرکت مخابرات، فولاد مبارکه، گروه مپنا، پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس، فولاد خوزستان، پارس سوییچ و چادر ملو شرکت‌هایی هستند که بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخته ولی کل سود تصویب شده را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

همچنین آن دسته از مشمولانی که پس از تسویه حساب سود سهام عدالت گروههای مربوط به خود اقدام به ثبت شماره شبای حسابی بانکی در سامانه سهام عدالت کرده‌اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت می‌کنند، پس از تائید شماره شبای آنها و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با همه گروهها، سود سهام خود را حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری دریافت خواهند کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص امکان تغییر شماره شبای بانکی توسط مشمولان نیز گفته است که در صورتی که شماره شبای مشمولی تائید نهایی شده باشد، امکان تغییر آن وجود ندارد مگر این که شماره شبای وی بنا به دلایلی مسدود شود که در آینده امکان اعلام شماره شبای بانکی توسط این دسته از مشمولان فراهم خواهد شد.

کد خبر 403487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha