همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی برای برقراری امنیت مناسب در حاشیه اقیانوس هند و دریاهای پیرامون خبر داد.

محمد باقری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند و در جمع خبرنگاران، با اشاره به واگذاری ریاست این اجلاس به کشورمان به مدت دو سال اظهار کرد: در این مدت نشست‌ها و هم اندیشی‌های مختلفی برای ارتقاء امنیت اقیانوس هند برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری رزمایش‌ها را نیز دنبال می‌کنیم تا روز به روز شاهد امنیت مناسب‌تر اقیانوس هند و دریاهای پیرامون آن باشیم.

سرلشکر باقری توضیح داد: هماهنگی کشورهای منطقه اقیانوس هند می‌تواند امنیت بهتری را برای این منطقه به ارمغان آورد، بنابراین کشورها باید با یکدیگر بیشتر هماهنگ باشند و اجازه ندهند قدرت‌های سلطه‌گر به جای آن‌ها امنیت منطقه را برعهده بگیرند.

ششمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیونز IONS) به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور 35 هیات عالی رتبه نظامی صبح امروز (دوشنبه) در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شد.

اجلاس آیونز شامل 23 عضو دائم و 9 عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس به شمار می رود.

این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت 2 سال ریاست آن را برعهده دارد.

هدف از تشکیل اجلاس فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند، افزایش همکاری دریایی کشورهای ساحلی اقیانوس هند و استفاده از ظرفیت تمام این کشورها برای مقابله با چالش ها به خصوص امنیت و ثبات دریایی است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد ارتش، امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمع دیگری از جمله فرماندهان نظامی ایران هستند که هم اکنون در این اجلاس می حضور دارند.

قرار است امروز رسما ریاست دوساله و دوره‌ای اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به جمهوری ایران واگذار شود.

کد خبر 403507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha