دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

محمدعلی کشاورز| بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون: معتقدم علاقه‌مندان به بازیگری و هنردوستان خلاق باید حتماً آثار کلاسیک ادبیات و سینما را مطالعه کنند و ببینند.

کشاورز

از این رو باید مسئولان شهری و مشاوران فرهنگی به این موضوع به درستی بیندیشند که چگونه می‌توان کتابخانه‌های بزرگ و جذاب ساخت و مردم را به سمت آنها کشاند. برای بالا بردن کرکره فرهنگ در شهر تهران باید چراغ کتابخانه‌ها در محله‌های مختلف شهر و در گوشه و کنار خیابان‌ها و کوچه‌پسکوچه‌ها روشن باشد.

جوانان باید با فرهنگ ارتباط مستمر و پویا داشته باشند. بی‌‌تردید در این صورت شهروندان فرهیخته‌تری خواهیم داشت و برطرف کردن مشکلات اجتماعی آسان‌تر خواهد بود. باید به این فکر کرد که چگونه می‌توانیم بچه‌هایمان را به سوی کتابخانه‌ها و سینماها بکشانیم. جوانان باید با مراکز فرهنگی محله‌ها ارتباط زنده داشته باشند.

اگر در منطقه‌ای سالن سینما کم است می‌توان مردم را به خرید فیلم‌های شبکه نمایش خانگی تشویق کرد. مغازه‌ها سرشار از فیلم‌های خوب است و باور کنید نسبت به انواع و اقسام دیگرکالاها‏، کالاهای فرهنگی قیمت به مراتب کمتری دارند. در عین حال نباید از کتابخانه‌های منطقه غافل ماند.

شاید بیراه به نظر برسد اما کسی که به هنر و فرهنگ علاقه‌مند است باید آثار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی را بشناسد. باید ادبیات کلاسیک و کتاب‌های درخشان ادب کلاسیک را مانند حافظ و سعدی و کلیله و دمنه و تاریخ بیهقی و دیگر آثار ارزشمند را که گوشه کتابخانه‌ها خاک می‌خورد یا مراجعه‌کنندگان کمتری دارند،

بارها مطالعه کرد. مطالعه پیوسته سبب فرهنگی شدن افراد و به تبع آن کمتر شدن مشکلات اجتماعی می‌شود. جوان امروز باید بداند که مثنوی معنوی چه داستان‌هایی دارد یا قسمت‌های حماسی ادبیات سرزمین‌اش در شاهنامه فردوسی چگونه است. برای بالا بردن فرهنگ شهر باید برنامه‌ریزی کرد و زحمت کشید.

کد خبر 403546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha