چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه بین‌المللی نشان می‌دهد یک هشتم از گونه‌های پرنده‌ها با خطر انقراض جهانی مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

یک هشتم پرنده‌های جهان در معرض خطر انقراض

به گزارش ایسنا، کارشناسان محیط زیست با بیان این که از هر هشت گونه پرنده یک گونه در معرض خطر انقراض قرار دارد اظهار داشتند: همچنین پرندگانی از قبیل ماکارو، جغد برفی و قمری معمولی به تدریج به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد بحران تنوع زیستی در گونه‌های پرنده‌ها از گسترش و تشدید فعالیت‌های کشاورزی ناشی می‌شود. در مجموع ۷۴ درصد از ۱۴۶۹ گونه پرنده در معرض خطر انقراض در سراسر جهان، تحت تاثیر فعالیت‌های کشاورزی بوده‌اند. قطع درختان، گونه‌های مهاجم و شکار از دیگر تهدیدات اصلی برای این جانداران باارزش برای محیط زیست هستند.

یکی از کارشناسان ارشد این مطالعه گفت: هر بار که وضعیت گونه‌های جانوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد مشاهده می‌کنیم گونه‌های بیشتری در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند. این وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است. در یک دوره گونه‌های در معرض خطر انقراض تنها به جزایر دور افتاده منحصر می‌شدند اما اکنون این خطر تمامی گونه‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش روزنامه گاردین، در گزارش‌ها آمده است: جمعیت حداقل ۴۰ درصد گونه‌های پرنده‌ها در سراسر جهان رو به افول است که کارشناسان، فعالیت‌های بشر را علت این وضعیت می‌دانند.

کد خبر 403562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha