همشهری آنلاین: محققان عنوان می‌کنند چاقی ریسک ابتلا به تپش نامنظم و سریع قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی را که منجر به سکته، نارسایی قلبی و سایر مشکلات می‌شود، افزایش می‌دهد.

چاقی ریسک تپش نامنظم قلب را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، یافته‌های محققان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا بر روی حدود ۷۰,۰۰۰ بیمار نشان می‌دهد افراد مبتلا به چاقی در مقایسه با افراد غیرچاق ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند.

«اندرو فوی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج نشان داد بیمارانی که هم مبتلا به چاقی و هم فیبریلاسیون دهلیزی هستند با کاهش وزن خود می‌توانند به درمان و کنترل فیبریلاسیون دهلیزی‌شان کمک نمایند.»

وی همچنین می‌افزاید: «افراد مبتلا به چاقی می‌توانند با کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش از ریسک ابتلا به مشکلات مزمن نظیر فیبریلاسیون دهلیزی بکاهند.»

فیبریلاسیون دهلیزی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان‌های الکتریکی قلب مختل شده و دریچه‌های فوقانی قلب دچار ارتعاش یا لرزش می‌شوند. این شرایط بیماران را در معرض ریسک بالا ابتلا به سایر مشکلات قلبی قرار می‌دهد.

محققان در این مطالعه گروهی متشکل از ۶۷,۲۷۸ بیمار با میانگین سنی ۴۳.۸ سال که نیمی چاق بوده و نیمی دیگر چاق نبودند را به مدت ۸ سال تحت بررسی قرار دادند.

یافته‌ها نشان داد افراد چاق ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند؛ همچنین این افراد به ترتیب ۴۵ و ۵۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به فشارخون بالا یا دیابت هستند.

کد خبر 403567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha