همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم رونمایی سند ملی راهیان نور و تجلیل از سردار پاسدارعلی فضلی گفت: نخبگان و اندیشمندان می‌توانند کشور را به رفاه و آبادانی برسانند.

 رحیم صفوی

به گزارش ایرنا سرلشکر یحیی رحیم صفوی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از تلاش های سردار علی فضلی، جانشین سابق بسیج در راهیان نور اظهار کرد: حدود 40 سال است که از نزدیک با سردار اسلام حاج علی فضلی آشنا هستم.

وی ادامه داد: اگر از من بخواهند که چند کلمه در رابطه با سردار فضلی بگویم، می‌گویم سردار فضلی مصداق «و منهم من ینتظر» و شهید زنده است.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: اگر از من بخواهند که سربازی برای اسلام و امام زمان (عج) معرفی کنم، می‌گویم سردار فضلی، آن فردی که سرباز خوبی برای امام (ره) و رهبری بوده است، سرباز خوبی برای امام زمان (عج) خواهد بود، مسیر سربازی امام زمان (عج) از مسیر سربازی امام (ره) و رهبری می‌گذرد و کسانی که از رهبری فاصله بگیرند، شایستگی سربازی امام زمان (عج) را ندارند.

وی تصریح کرد: زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند در موقع هجوم دشمن از کشور دفاع کنند، این فرماندهان هستند که کشور را نجات می‌دهند.

وی افزود: از جمله عوامل قدرت، فرماندهان عالی نظامی هستند که وقتی کشور و انقلاب به خطر می‌افتد، نظام و انقلاب را نجات می‌دهند.

سردار صفوی در ادامه درباره خصوصیات بارز حاج علی فضلی گفت: سردار فضلی اندیشه خدا محوری، قرآن‌محوری و ولایت‌محوری دارد و در اعتقادات خود محکم است. در اخلاق و رفتار نیز بسیجی و مردم‌مدار است. سردار فضلی در کارنامه 40 ساله خود، موفقیت‌ها و پیروزی‌های بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: 21 اسفند سال 59، بنده در بیمارستان طالقانی آبادان به عیادت سردار فضلی رفتم، بر اثر ترکشی که به پشت سرش اصابت کرده بود، بینایی چشمش را از دست داده بود و وقتی من به او سلام کردم، از صدایم مرا شناخت، خداوند ایشان را برای ما حفظ کرد.

سرلشکر صفوی گفت: در بهمن 64 نیز موشک به کنارش اصابت کرد و یک چشمش دوباره آسیب جدی دید؛ اما خداوند او را حفظ کرد تا اسوه و الگویی برای جوانان امروز و فردای کشور باشد.

حاج حسین سازور از همرزمان فضلی با ایراد اشعاری درباره مجاهدت های سردار فضلی در دوران دفاع مقدس و پس از پایان جنگ تحمیلی، این فرمانده دوران دفاع را از مظلومترین و باصفاترین فرماندهان که تاثیر جدی در موفقیت رزمندگان داشتند توصیف کرد.

این مراسم با حضور مقامات لشکری و کشوری روحانیون، رزمندگان، ایثارگران خانواده معظم شهدا و همرزمان سردار علی فضلی برگزار شد.

کد خبر 403621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha