چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به افزایش حملات فیشینگ بانکی (سوء استفاده با صفحات جعلی) در ماه‌های اخیر از طریق اپلیکیشن‌های مخرب هشدار داد.

Fishing

به گزارش مهر، مرکز ماهر اعلام کرد: بر اساس رصد صورت گرفته حملات فیشینگ درگاه‌های پرداخت بانکی در کشور در دو ماه گذشته رشد شدیدی داشته است. این حملات عموما با محوریت انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی مخرب یا جعلی صورت می‌‌پذیرد.

لذا توصیه‌های زیر جهت کاهش احتمال قربانی شدن در این حملات پیشنهاد می‌‌شود:

۱. پرهیز از نصب هرگونه برنامک (اپلیکیشن) اندرویدی از منابعی غیر از توزیع‌کنندگان شناخته شده و معتبر به ویژه پرهیز از نصب برنامک‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها.

۲. حساسیت بیشتر نسبت به هرگونه پرداخت درون اپلیکیشن‌های موبایلی حتی در صورت دریافت آن از طریق توزیع‌کنندگان معتبر.

توجه: هرگونه پرداخت درون برنامه‌ باید با انتقال کاربر به آدرس معتبر درگاه پرداخت از طریق صفحه مرورگر صورت پذیرد. توجه داشته باشید که برنامک‌های متعددی حتی از طریق توزیع‌کنندگان شناخته شده منتشر شده‌اند که با فریب کاربر و با استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر از کاربر وجه دریافت کرده ولی در عمل هیچ خدمتی ارائه نمی‌کنند.

۳. درگاه‌های پرداخت صرفا در آدرس‌های معرفی شده از سوی شرکت شاپرک در این آدرس و بصورت زیردامنه‌هایی از shaparak.ir (بدون هرگونه تغییر در حروف) معتبر هستند. هرگونه آدرسی غیر از این نامعتبر بوده و لازم است ضمن خودداری از وارد کردن اطلاعات در آن، نسبت به گزارش آن به مرکز ماهر (cert [@] certcc.ir) یا پلیس فتا جهت پیگیری و مقابله اقدام شود.

۴. توجه داشته باشید صرف مشاهده مجوز HTTPS معتبر در وبسایت به معنی اعتبار آن نیست. حتما به آدرس دامنه‌ وبسایت دقت کنید.

مرکز ماهر در این لینک فهرستی از موارد فیشینگ رصد شده و مسدود شده در فروردین ماه را آورده است.

این مرکز اعلام کرد که هویت عاملان برخی از این حملات شناسایی شده و اقدامات جهت برخورد قانونی با آنها در جریان است.

کد خبر 403709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha