جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت عباس سحاب پدر دانش کارتوگرافی ایران در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عباس سحاب

عضو هیات علمی گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی و ایران‌شناسی دانشگاه تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت عباس سحاب پدر دانش کارتوگرافی ایران و تولید کننده اولین کره جغرافیایی و اطلس‌های جغرافیایی ایران در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش ايسنا؛ علی شهیدی با بیان این‌که این آئین بزرگداشت توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، انجمن ایران‌شناسی و موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم از کتاب «۸۰ سال کارتوگرافی، یادنامه استاد سحاب» با ارایه ۵۰ مقاله از استادان ایران‌شناسی، تاریخ و جغرافیا و کارتوگرافی ایرانی و اروپایی که در ۵۰۰ صفحه چاپ شده است، رونمایی می‌شود.

به گفته‌ی این ایران‌شناس در این آئین استادان تاریخ، جغرافیا و ایران‌شناسی دانشگاه تهران؛ محمدتقی رهنمایی، محمود جعفری‌دهقی، طهمورث ساجدی، ابراهیم مقیمی،  ناصر تکمیل‌همایون، عباس سعیدی، داریوش بوربور، جمشید کیان‌فر، محمدعلی سیفی، محمدرضا سحاب و چندتن از محققان خارجی سخنرانی می‌کنند.

آئین بزرگداشت زنده‌یاد عباس سحاب، روز یک‌شنبه 9 اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 403852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha