همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی باید استفاده از زور بی‌حد توسط نیروهای امنیتی‌اش را در امتداد مرز غزه متوقف کند، گفت تل‌آویو باید عاملان کشته و زخمی شدن فلسطینیان در ماه گذشته را محاکمه کند.

زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت در چهار هفته گذشته 42 فلسطینی کشته و بیش از 5500 تن در امتداد حصار غزه زخمی شدند و هیچ گزارشی از تلفات نیروهای اسرائیلی گزارش نشده است.

زید رعد الحسین گفت: کشته شدن انسان‌ها رقت‌انگیز است و شمار سرسام‌آور مجروحان حاصل از مهمات واقعی تنها تاییدی بر استفاده بیش از حد از زور علیه معترضان است؛ آن هم نه یک‌بار و دوبار، بلکه مکررا.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این مقام تاکید کرد: طبق قوانین بین‌المللی تنها در موارد "ضرورت شدید" می‌توان از نیروی کشنده استفاده کرد اما متوجه نمی‌شوم که پرتاب سنگ و کوکتل‌ مولوتف آن هم از فاصله بسیار دور به سمت نیروهای امنیتی شدیدا مجهز چگونه می‌تواند تهدید به حساب بیاید. شرکت‌کنندگان در "راهپیمایی بزرگ بازگشت" غیر مسلح بودند و تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای امنیتی اسرائیلی نبودند.

کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، این کشتارها در دوره اشغالگری در حکم کشتارهای عامدانه است و نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو به حساب می‌آید. به گفته او، چهار کودک فلسطینی با گلوله‌های صهیونیست‌ها جان دادند که سه تن از آنان گلوله با سر یا گردنشان برخورد کرده بود. 233 کودک دیگر هم با مهمات واقعی مجروج شدند و برخی از آنان دچار نقص عضو و قطع عضو شدند.

کد خبر 403922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha