همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پرورش اعلام کرد دفترچه در اختیار سازمان سنجش است و احتمالا تا دو هفته دیکر منتشر می شود.

اسفنديار چهاربند،رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که بنابراین انتشار دفترچه و برگزاری کلاس‌ها قطعی است گفت: اما زمان بکارگیری در مهر ۹۷ یا ۹۸ منوط به رایزنی هاست. اکنون دفترچه در اختیار سازمان سنجش است. چون ۶۰ هزار کد شغل وجود دارد؛ ورود این حجم از اطلاعات در پرتال زمان می‌برد. اگر در سازمان سنجش این کار را ظرف هفت تا هشت روز آینده انجام دهند، انتشار دفترچه در هفته آینده باید قطعی باشد.

چهاربند توضيح داد: درخواستمان را از مهر ۹۶ اعلام کردیم و در بهمن ماه مجوز استخدام ۱۵ هزار نفر صادر شد. ۲۸اسفند ۹۶ سازمان برنامه در نامه‌ای به سازمان اداری استخدامی موافقت خود را با برگزاری آزمون در سال ۹۷ اعلام و آن را منوط به بکارگیری پذیرفته‌شدگان در سال ۹۸ کرد. در واقع تامین اعتبار به مهر ۹۸ موکول شد.

به گزارش ايسنا، او ادامه داد: به دلیل آن‌که این موضوع با درخواست ما مغایر بود چندبار مکاتبه انجام و در نهایت نشست مشترکی انجام و توافق شد امسال حتما دفترچه منتشر و آزمون به عمل بیاید و کلاس‌ها برگزار شوند و اگر آموزش و پرورش مي‌تواند منابعش را مدیریت کند با منابع خود از مهر ۹۷ پذیرفته شدگان را بکار بگیرد.

  • رونمايي سامانه سنجش صلاحيت حرفه‌اي معلمان

چهاربند از رونمایی از سامانه سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان ظرف یکی دوهفته آینده خبر داد و گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش نیز سنجش صلاحیت معلمان در دست تدوین است. مطالعات اصلی آن انجام و مجموعه معیارها و ابزارها آماده شده و همکاران ما در شورای عالی در شرف تهیه نظام نامه سنجش صلاحیت هستند.

او تاکید کرد: نباید رتبه‌بندی به معیشت گره بخورد. موضوع اصلی سنجش صلاحیت، تضمین کیفیت است و پیش فرض آن این است که قبلا معیشت تامین شده است.

کد خبر 403951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha