شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش روزشمار هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ۱۲ اردیبهشت روز ولایتمداری و سلوک معلمی است.

اسفنديار چهاربند، رئيس مركز برنامه‌ريزي، منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش‌و‌پروش در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم ترتیب داده شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، دو اسوه معلمی و همچنین پنج هزار شهید معلم، روزشمار هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ۱۲ اردیبهشت روز ولایتمداری و سلوک معلمی، ۱۳ اردیبهشت روز معلم و تکریم اجتماعی، ۱۴ اردیبهشت روز معلم، توسعه اجتماعی و انسجام ملی، ۱۵ اردیبهشت روز معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت، ۱۶ اردیبهشت، روز معلم مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی، ۱۷ اردیبهشت روز معلم، مرجعیت اجتماعی، مولد سرمایه اجتماعی و ۱۸ اردیبهشت روز معلم و تکریم سازمانی نامگذاری شده است.

چهاربند گفت : در آستانه ۱۲ اردیبهشت قرار داریم و بنا به سنت هر ساله به استقبال از آیین پاسداشت مقام معلم می‌رویم و رویکرد ما در سال جاری موثرتر خواهد بود که جهت‌گیری اصلی آن پاسخگویی است.

او  افزود: معلمین سرزمین ما سال‌هاست مطالباتی دارند و در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان با چالش‌هایی مواجهند که حاکمیت و جامعه در قبال پاسخ به این چالش ها مسئولیت‌هایی داشته و دارند. باید تلاش کنیم در این هفته گزارش کاری را به معلمان ارائه کنیم که شفاف و صادقانه باشد و نقشه منطقی و موثری را برای ادامه مسیر به دست بدهد.

به گزارش ايسنا، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که باید بتدریج رویه پاسخگو بودن به یک اصل تبدیل شود عنوان کرد: هفته معلم قرار نیست با تقدیر و تشکر جمع شود بلکه تجلیل از معلم منوط به پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات آنهاست. اینکه تعهدات قرار است چگونه و در چه بازه زمانی ایفا شوند باید به صورت شفاف مشخص باشند.

چهاربند ادامه داد: یک پرسش مطرح است که آیا در مواجهه با تحولات سریع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه معلم پررنگ تر می‌شود یا کم‌رنگ‌تر؟ کشورهایی که امروز پرچمدار توسعه‌اند ابتدا تربیت معلم و بهبود زندگی حرفه‌ای و شخصی او را دنبال کرده‌اند زیرا رکن توسعه، توجه به نظام تعلیم و تربیت است. این دیدگاه که با توسعه فناوری کمتر به معلم احتیاج خواهیم داشت دیدگاه بسیار خطرناکی است.

او افزود: خودکفایی در همه عرصه‌ها مشروط به اقتدار نظام تعلیم و تربیت است. اقتدار این نظام نیز مشروط به ارتقای کیفیت زندگی حرفه‌ای معلم است و با شعار هم محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه اعتماد فرهنگیان به حاکمیت و نظام بزرگترين سرمایه ماست که حفظ آن در گروی ارتقای جایگاه واقعی آنهاست، گفت: تلاش می‌کنیم اعتماد و امید را در معلمان افزایش دهیم.

کد خبر 403953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha