همشهری آنلاین: یک کارشناس امور نظامی در عراق گفت: این کشور با عضویت در کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات با حضور ایران، روسیه و سوریه، دیگر نیازی به هم پیمانی های جدید امنیتی ندارد.

کمیته

به گزارش ایرنا، 'فاضل ابو رغیف' در یک گفتگوی رسانه ای با اشاره به هدف تشکیل این کمیته برای تبادل اطلاعات در مبارزه با داعش گفت: بر اساس این هماهنگی ها تاکنون عملیات های بسیاری در خاک سوریه از جمله در جهین و البوکمال انجام شده که توانسته است مراکز استقرار این گروهک تروریستی را منهدم کند.

وی انهدام تجهیزات و پایگاه های مخابراتی و پادگان های گروهک انصار الخلافه وکشته شدن 300 تروریست تکفیری گروهک داعش را از جمله دستاوردهای این عملیات ها ذکر کرد.

گفتنی است کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات میان ایران، روسیه، عراق و سوریه اوایل مهرماه 1394 تشکیل و نقش فعالی در جنگ با گروهک تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه داشته است.

آخرین نشست این کمیته هفته پیش با حضور مقامات عالی رتبه اعضا از جمله امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

کارشناسان امور نظامی و راهبردی بر این باورند که فعالیت و تقویت پیمان های منطقه ای قادر به حفظ ثبات و امنیت کشورهای منطقه بوده و نیاز و زمینه دخالت قدرت های فرامنطقه ای و خارجی را منتفی می کند.

کد خبر 403979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha