شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه اهداف نظامی سعودی را در جیزان (جنوب عربستان) هدف ۸ موشک قرار داد.

عربستان هدف ۸ موشک ارتش یمن قرار گرفت

به گزارش ايرنا، یک مقام نظامی یمنی در گفت وگو با پایگاه اینترنتی جنبش انصارالله با اعلام این مطلب افزود: موشک های شلیک شده از نوع 'بدر 1' بود که اهداف اقتصادی و حیاتی منطقه جیزان را با دقت هر چه تمام تر مورد اصابت قرار دادند.

عربستان وهمپیمانانش از فروردین 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن کردند.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و فقیر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی ، نظامی ، سیاسی ، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

وزارت دفاع یمن در روز یکشنبه سوم دی ماه 96 گزارشی از تلفات ارتش متجاوز سعودی در هزارمین روز جنگ با یمن منتشر کرد.

این گزارش از انهدام 1200 تانک و خودروی زرهی، 12 بالگرد آپاچی، 5 جنگنده اف 16 و بیش از 20 هواپیمای جاسوسی و هدف قرار گرفتن 10 کشتی و ناوچه ها و قایق های جنگی در دریای سرخ خبر داد و طی همین مدت در عمق عربستان صدها پایگاه در نجران، جیزان و عسیرتخریب و شماری از مناطق فرماندهی هدف قرار گرفت.

کد خبر 403981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha