همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران گفت: از حمایت‌های روسیه که بر اساس حقوق بین‌المللی از ایران بخصوص در حمایت از توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد خرسندیم و این همکاری‌ها را ادامه خواهیم داد.

 ظریف: همکاری های بین المللی با روسیه را ادامه می دهیم

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمد جواد ظریف در دیدار دوجانبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از برگزاری نشست سه جانبه با ترکیه با بیان این مطلب افزود: با توجه به اقدامات و پیش بینی های نامناسبی که برخی از اعضای برجام دارند، گفت وگو ها و هم اندیشی های ما بسیار مهم و ارزشمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه 'بسیار خوشحالیم که بار دیگر فرصت می کنیم در مسکو با دوستان روسی مذاکره و مشورت کنیم'، اظهار داشت: مایلم به پوتین، دولت و ملت روسیه به خاطر برگزاری انتخابات خوب، حضور گسترده مردم و پیروزی قاطع تبریک بگویم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در سال های گذشته روابط ایران و روسیه در بهترین وضعیت چند دهه گذشته قرارداشته است، یادآور شد: ما مجری تصمیم های روسای جمهوری دو کشور هستیم که جلسات متعددی با یکدیگر داشته و در پی آن مقامات متعدد ایران نیز دیدار و گفت وگو کرده اند و اقدامات متعددی در حوزه اقتصادی به نفع مردم دو کشور اتفاق افتاده است.

وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد با اتصال سیستم بانکی دو کشور همکاری های تجاری، اقتصادی و مالی دو کشور از گذشته بیشتر شود.

ظریف افزود: بسیار خوشحالیم که طی چند هفته آینده رسما توافق ایران برای همکاری با پیمان اوراسیا امضا خواهد شد و این همکاری نه تنها با روسیه بلکه با شرکای ما در اوراسیا جدی تر می شود.
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما از اینکه همکاری ایران و روسیه در راستای تقویت صلح و امنیت منطقه ای، بین المللی و مبارزه با تروریسم گسترش می یابد، خرسندیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم همکاری های خوبی داشتند که شکست داعش در نتیجه آن بود.

ظریف اظهار داشت: ما در روابط چند جانبه در روند آستانه نیز توانستیم تنها ابتکار موفق بین المللی را همراه با ترکیه کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و روسیه برای کسب اطمینان از دریای دوستی ماندن «خزر» بین کشورهای همسایه خیلی مهم است و از این بابت هم خوشحالیم که با شما همکاری می کنیم.

کد خبر 403984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha