شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اداره کل هواشناسی استان تهران با پیش‌بینی آسمان نیمه ابری همراه با رگبار، رعد و برق و تندباد استان طی ۲ روز آینده از کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوای پایتخت خبر داد.

پل طبیعت

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، کمینه و بیشینه دمای هوای پایتخت در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه به ترتیب (17 و 27 ) ، (13 و 24 ) و (12 و 21 ) درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، با فعالیت سامانه بارشی در استان تهران، از امشب تا روز سه‌شنبه ( 11 ارديبهشت) وضعیت جوی استان، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار باران گاهی با رعد و برق و در برخی مناطق ( به خصوص مناطق جنوبی و غربی استان) گاهی با تند باد موقتی و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد رخداد تگرگ دور از انتظار نیست.

همچنین دراین گزارش با اشاره به کاهش نسبی دمای هوای استان تهران طی این مدت، بارش برف در ارتفاعات به ویژه مناطق کوهستانی شهرستان فیروزکوه پیش‌بینی شده است.

برهمین اساس، فیروزکوه با 4 درجه و وارمین با 27 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین با صدور طی اطلاعیه‌ای با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و شکل گیری روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد (از جمله در رودخانه‌های فصلی و دره های کوهستانی پر شیب )، توصیه کرده از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کد خبر 403990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha