همشهری آنلاین: دو مقام نظامی هند و پاکستان با متهم کردن کشورهای مقابل به حمایت از تروریسم، خواستار پایان نقض آتش بس در مرز مشترک دو کشور شدند.

هند و پاکستان همدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند

با افزایش موارد نقض آتش بس میان هند و پاکستان به بیش از 750 مورد در سال جاری، یک مقام نظامی هند طرف پاکستانی را به حمایت از گروههای تروریستی متهم کرد و گفت: اسلام آباد به این حمایت پایان دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا' در روز شنبه، آنیل چوهان فرمانده عملیات نظامی هند تاکید کرد واکنش متقابل نیروهای هندی تنها به دلیل ادامه حمایت ارتش پاکستان از گروه های مسلح تروریستی که با عبور از مرز پایگاه های نظامی هند را مورد هدف قرار می دهند انجام می شود.

هند و پاکستان همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل متهم می کنند.

شیر شمشاد میرزا فرمانده کل عملیات نظامی ارتش پاکستان نیز نیروهای هندی را متهم به تیراندازی بدون دلیل و نقض آتش بس در امتداد خط واقعی کنترل کرده بود.

مقام نظامی هند گفت: حمایت های ارتش پاکستان از تروریسم غیر قابل قبول است و هند به واکنش های متقابل خود ادامه خواهد داد.

به گفته مقامات هندی ، ارتش این کشور تصمیم گرفته است که به صورت فعال کنترل خط واقعی کنترل را در اختیار داشته باشد و همچنین تلفات غیر نظامیان در طول عملیات های ضد تروریستی در کشمیر را کاهش دهد.

بر اساس گزارش های دولت هند تعداد جوانان کشمیری که به گروه های شبه نظامی پیوسته اند افزایش یافته است.

محبوبه مفتی سروزیر ایالت جامو و کشمیر پیش از این در گزارش خود خطاب به پارلمان این ایالت اعلام کرد که جذب جوانان کشمیری به سوی گروه های تروریستی در سال 2017 افزایش یافته است.

پس از قتل برهان وانی رهبر گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط نیروهای امنیتی هند در سال 2016، تعداد بیشتری از جوانان کشمیری جذب گروه های شبه نظامی شده اند.

مقامات امنیتی هند بر این عقیده هستند که افرادی که در سال های اخیر به گروه های تروریستی و شبه نظامی در کشمیر پیوسته اند مصمم تر به مبارزه و پیروزی می باشند.

بر اساس تخمین های دولت هند در سال جاری 55 شبه نظامی و 30 نیروی نظامی در درگیری های کشمیر کشته شده اند.

موارد نقض آتش بس میان هند و پاکستان، پس از حمله محدود هند به پایگاه های شبه نظامیان در چهار نقطه از خاک پاکستان جهت انتقام کشته شدن 19 سرباز هندی در حمله تروریستی به پایگاه ارتش در شهر کوچکی در ایالت کشمیر، بسیار افزایش یافته است.

هند به منظور کنترل وضعیت در امتداد 778 کیلومتر خط واقعی کنترل در کشمیر، چندین موضع مرزی پاکستان را در چهار ماه گذشته نابود کرده است.

32 سرباز هندی در سال 2017 به دلیل نقض آتش بس پاکستان جان کشته شده اند درحالی که 32 سرباز دیگر در عملیات های ضد تروریستی در کشمیر کشته شده اند.

در هفته های اخیر، نیروهای دو کشور تقریبا به صورت روزانه مواضع یکدیگر را در خط واقعی کنترل در کشمیر هدف قرار داده اند.

هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند.

خط کنترل به مرز بین المللی هند و پاکستان در ایالت جامو و کشمیر گفته می شود.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

کد خبر 403993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha